دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1400 - 09:05
داوری مطرح کرد؛

حرکت به سمت کارآفرینی با توسعه رشته‌های مهارتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان گفت: توسعه رشته‌های مهارتی زمینه‌ای برای حرکت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌ سمت کارآفرینی است.
کد خبر : 647974
رودان



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از رودان، حسن داوری در کمیته گسترش آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه رشته‌های مهارتی زمینه‌ای برای حرکت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌طرف کارآفرینی است.توسعه رشته‌های مهارتی باید با توجه به استعدادهای محلی و هدف‌گذاری باید رونق اشتغال مطابق با اقتصاد شهرستان‌ها باشد.




بیشتر بخوانید:


کارآفرینی و حل مشکلات کشور از اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی است




عضو شورای گسترش و آمایش رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: تربیت دانشجوی ماهر به‌گونه‌ای باید صورت گیرد که دانشجو پس از گذراندن دوره آماده ورود به بازار کار باشد و اگر آموزش‌های عملی به‌درستی انجام نشود این طرح کارایی و اثربخشی چندانی ندارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان بیان کرد: استان هرمزگان با دارابودن بالای هزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی قابلیت بالایی برای توسعه رشته‌های مهارت‌محور دریایی دارد و رشته‌های مرتبط با صنایع کشتی‌سازی، تجارت‌دریایی، صیادی، گردشگری دریایی، بنادر و دریانوردی، ملوانی و ... ازجمله این رشته‌هاست.


داوری مطرح کرد: علاوه بر دریا استان هرمزگان در غرب و شرق و شمال، قطب برخی محصولات زراعی و باغی است که نیاز به مهارت‌های وسیعی دارد و از طرفی در حوزه نفت، انرژی، نیروگاه‌ها، صنایع معدنی و فلزی نیز استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های بالایی است که هرکدام از این صنایع نیازمند صدها تخصص و مهارت مختلف هستند و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در زمینهٔ تربیت نیروهای مورد نیاز این صنایع گام بردارد.


عضو هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از بخش‌های مهم در سند تحول و تعالی دانشگاه توسعه رشته‌هایی است که ماهیت مهارتی دارند و این موضوع می‌تواند در دهه آتی دانشگاه آزاد اسلامی را به یک دانشگاه پویا و کارآفرین تبدیل کند.


داوری ادامه داد: حتی در رشته‌هایی که ماهیت مهارتی ندارند این امکان وجود دارد در کنار تحصیل در آن رشته یک مهارت نیز به آنها آموزش داده شود و شعار هر دانشجو یک مهارت می‌تواند در برنامه‌های واحد دانشگاهی گنجانده شود.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته