خسروتاج: افغانستان بازاری استراتژیک برای ایرانیهاست
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج اظهار کرد: ما به دنبال توسعه روابط با کشورهای دیگر و به ویژه کشورهای همسایه هستیم، برگزاری نمایشگاه اختصاصی در کشورهای دیگر برای گفتوگو و عرضه توانمندیهای ایران است و با توجه به اینکه افغانها ظرفیتهای تولیدی ندارند، اگر خوب عمل کنیم همه محصولات تولیدی ما در این کشور مشتری خواهد داشت.
خسروتاج در مورد قرابت فرهنگی ایران و افغانستان عنوان کرد: حضور بیشمار افغانها در ایران و آشنایی آنان با فرهنگ و محصولات ایرانی، باعث شده این افراد بهتر از هر کسی بتوانند برای محصولات ایرانی در افغانستان بازاریابی کنند، هر چند که افغانستان بازار جدیدی تلقی نمیشود اما برای ایران حضور در بازار این کشور استراتژیک است چراکه میتوانیم به صورت بلندمدت در آنجا فعالیت اقتصادی داشته باشیم.
وی ادامه داد: افغانستان به زمان زیادی برای افزایش توان تولیدات داخلی و زیرساختهای تولیدی نیاز دارد و هنوز چنین سازماندهی در این کشور دیده نمیشود بنابراین ما میتوانیم بسیاری از کالاهای تولیدی خود را به افغانستان صادر کنیم.
قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت سرمایهگذاری در این کشور را نیز مدنظر قرار داد و گفت: افغانستان دارای معادن نابی است که زمینه خوبی برای فعالیت محسوب میشوند و از طرفی در روند برگزاری نمایشگاهها زمینه آشنایی تجار و بازرگانان با یکدیگر فراهم و ظرفیتها و پتانسیلهای دو کشور نیز شناسایی میشود.
نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان در حالی دومین سال برگزاری خود را ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه تجربه میکند که به گفته کارشناسان نمایشگاه سال گذشته که به صورت رسمی از سوی معاون اجرایی رئیسجمهوری ایران و معاون دوم رئیسجمهوری افغانستان افتتاح شد، به انعقاد ۵۰ میلیون دلار قرارداد تجاری بین دو کشور انجامید و پیشبینیها از نمایشگاه امسال نیز انعقاد 100 میلیون دلار قرارداد تجاری است.
انتهای پیام/