دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1400 - 18:20
رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس خبر داد؛

احتمال اصلاح مصوبه شرط سنی جذب اعضای هیئت علمی

رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس از پیگیری‌های خود به منظور اصلاح مصوبه شرط سنی جذب اعضای هیئت علمی خبر داد و گفت: شرط سنی اعمال شده که مصوبه‌ای به یادگار از دولت گذشته است، موجب رنجش خاطر و بی انگیزگی در میان نخبگان شده است لذا به جد به دنبال تغییر مصوبه شرط سنی اعمال شده هستیم و احتمال دارد این مصوبه طی روزهای آتی اصلاح شود.
کد خبر : 647643
1



به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا روح الله متفکرآزاد با اشاره به مطالبه جدی نخبگان مبنی بر حذف شرط سنی، اظهار کرد: بنا بر مصوبه جلسه ۱۹۲ هیئت عالی جذب در مورخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، شرط سنی متقاضیان با مدرک تحصیلی دکتری تخصصی، برای احراز جایگاه هیئت علمی، از ۴۵ سال به ۴۰ سال کاهش یافته که این مسئله موجب بی انگیزگی در میان نخبگان شده است.



نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر با بیان اینکه نباید با تصمیمات غلط زمینه خروج نخبگن از کشور را فراهم کنیم، عنوان کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای توجه به قشر نخبه در همین راستا پیگیری‌هایی از جانب اینجاب صورت گرفته که امیدواریم طی روزهای آتی نتیجه بخش باشد.


عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: توجه به نقش اثرگذار و بی‌بدیل استادان دانشگاه در حرکت و شتاب علمی کشور و ضرورت به‌کارگیری نیروهای کارآمد و فعال در رساندن کشور به جایگاه مرجعیت علمی در منطقه و جهان یکی از اهداف مهم علمی کشور است که باید دنبال شود ولی با اجرای این مصوبه، بسیاری از نیروهای متخصص و متعهد و دارای شایستگی‌های اخلاقی و علمی، امکان حضور در این جایگاه و ارائه خدمات ارزشمند آموزشی و پژوهشی را از دست خواهند داد.


متفکر آزاد عنوان کرد: از سویی، گروهی با تکیه بر قانون سابق و شرط سنی ۴۵ سال برای مدرک دکتری تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع دکتری گرفته و با صرف زمان زیاد در انجام مطالعات و پژوهش‌ها، برای آینده شغلی خود برنامه‌ریزی کردند که این مصوبه تمام برنامه‌‎ریزی این عزیزان را دچار مشکل کرده است.


رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس با تأکید بر اینکه انتظار داریم این مطالبه به حق قشر نخبه مورد بازنگری هیأت جذب و وزارت علوم قرار گیرد، افزود: بدون شک، لغو این مصوبه می‌تواند، روحیه امید را در میان محققان و پژوهشگرانی که پس از سال‌ها تلاش علمی، دستاوردهای ارزشمندی کسب کرده‌اند، زنده کند و از موج فزاینده مهاجرت نخبگان و سرخوردگی و یأس ایشان بکاهد.‌


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
مریم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
۰
با عرض سلام و خسته نباشید
افراد بسیاری در محدوده سنی چهل سالگی دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع دکتری هستند. این افراد به هدف هیأت علمی شدن وارد مقطع دکتری شده اند. اما با مصوبه 1396 جذب هیأت عالی وزارت علوم با مسئله محدودیت سنی مواجه هستند که به همین دلیل با توجه به سن، بیکار و یا در آستانه بیکاری هستند. از طرفی برخی از این افراد قبل از سال 1396 وارد مقطع دکتری شدند که حتی برای آنها نیز استثنا قائل نشدند.
لغو این مصوبه کمک به اشتغال این دست افراد می شود. می تواند بر کاهش آمار بیکاری اثر مثبت بگذارد و انگیزه و امید در آنها را زنده می کند. جلو مهاجرت جوانان جویای کار را نیز می گیرد.
...
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
۰
با عرض سلام خدمت دوستان عزیزی که متقاضی تغییر سن جذب از 40 به 45 سال هستند. تقاضا در مراحل اداری هست و در حال حاضر در اختیار هیأت امنای جذب قرار گرفته اما کوتاهی میکنند. از همه دوستان محترم خواهشمند هستیم که به شماره هایی که داده میشه تماس بگیرید، تا متوجه عمق مسئله بشوند و هرچه سریع تر اقدام کنند. با تشکر
-شماره دفتر دکتر سلیمانی
02182234171
خانم اردستانی یا اقای کمالی گوشی رو بر میدارند که هر دو منشی و مسئول دفتر هستن.
-ناهید فخرائی معاون مرکز در امور هیات امناها
شماره مستقیم
02182234194
دکتر شهاب کسکه معاون هیات امنا
02182234175
سعید رضایی
معاون مرکز
02182234174
هلدینگ شایسته