دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1394 - 10:07

لاریجانی: جریان‌های مزاحم انقلاب اسلامی به دنبال تفرقه در امت اسلامی هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه امروز شاهدیم که جریان‌های مزاحم انقلاب اسلامی اعم از ابرقدرت‌ها، برخی از کشورهای عقب‌افتاده در منطقه در مقابل فکر امام به دنبال تفرقه در امت اسلامی هستند و مخصوصا با ورود و حمایتی که از جریان‌های تروریستی و تکفیری کردند باعث از هم پاشیدگی بخش‌هایی از امت اسلامی شدند.
کد خبر : 64761

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز ـ دوشنبه 12 بهمن‌ماه ـ در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: امام(ره) در چنین روزی با ورود به ایران، تحولی بنیادین در فکر و راه و روش ملت ایران ایجاد کرد و با تیزهوشی و فراست در ظرف 10 روز، انقلاب را از میان جریانات مزاحم عبور داد و اراده ملت ایران را در 22 بهمن در مقابل حرکت‌های آمریکا و دشمنان ایران محقق ساخت.


وی با بیان اینکه «حرکتی که امام با ورود خود به ایران، به آن تلألو بخشید، آگاه کردن امت اسلامی از قدرت و ظرفیت خود بود»،، افزود: این امری بود که مورد غفلت واقع شده بود. مسلمانان در کشورهای مختلف مثل جزیره‌های مجزا از یکدیگر قرار داشتند و به حال یکدیگر دلسوز نبودند. امام(ره) این وحدت امت اسلامی را به عنوان یک حقیقت بزرگ در انقلاب اسلامی ایران پابرجا ساخت.


لاریجانی خاطرنشان کرد: ما امروز بیشتر نیازمند این هستیم که به اهداف بلند امام(ره)، توجه و تمرکز داشته باشیم و ببینیم که محور اصلی اقتدار انقلاب اسلامی در وحدت امت اسلامی نهفته است و پرچم‌دار همین فکر باشیم.


وی افزود: امام مقوله جهاد را در متن زندگی مسلمانان روشن ساخت و تحول بنیادینی در کل امت اسلامی ایجاد کرد. جهاد یک امر مهم در اسلام بود که اگر فردی از آن غفلت می‌کرد باعث عقب‌افتادگی امت اسلام می‌شد. ما در روایات متعددی این مفهوم را داریم که اگر امتی از جهاد دست بکشد لباس خواری و ذلت به تن آن امت پوشانده می‌شود و امام(ره) این مفهوم را زنده کرد.


رئیس مجلس خاطرنشان کرد: جوانان زیادی در کشور ما با این خصوصیت جهادی در مقابل ضد انقلاب ایستادگی کردند. اگر این روحیه زنده نمی‌شد به سادگی در مقابل این توطئه‌ها پیروز نمی‌شدیم. در زمان جنگ نیز با همین مؤلفه احیاگر بود که انقلاب اسلامی توانست در مقابل هجمه همه کشورها در جنگ هشت ساله سرفراز بیرون آید. امروز هم این روحیه انقلابی و جهادی باید موضوع اساسی بین مسلمانان باشد.


لاریجانی در پایان تأکید کرد: توجه به وحدت امت اسلامی و احیای جهاد و فکر انقلابی، دو مؤلفه مهم برای پیشبرد افکار امام(ره) خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته