دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 بهمن 1394 - 10:35

معارضان سوری: ابعاد انسانی بحران سوریه در اولویت قرار گیرد

نمایندگان معارضان سوری درخواست کردند که در نشست امروز با نماینده سازمان ملل متحد در سوریه پرونده اوضاع انسانی در اولویت گفت‌وگوها قرار بگیرد.
کد خبر : 64758

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری العربیه گزارش کرد: «قرار است امروز (دوشنبه) مذاکرات ژنو با هدف حل بحران سوریه با دیدارهای غیرمستقیم میان نمایندگان معارضان سوری با استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل متحد در سوریه، دنبال شود.»


این در حالی است که رسانه‌های عربی وابسته به عربستان سعودی ازجمله العربیه و الجزیره با انتشار گزارش‌هایی درباره دستیابی به موفقیت در این دور از مذاکرات ابراز تردید کرده‌اند.


نمایندگان معارضان سوری که اکنون در ژنو به‌سر می‌برند خواستار اولویت دادن به بررسی پرونده اوضاع انسانی شده‌ و تهدید کرده‌اند که اگر این موضوع در درجه نخست بررسی‌ها قرار نگیرد، ژنو را ترک می‌کنند.


این مذاکرات در حالی در ژنو برگزار می‌شود که روز گذشته (یکشنبه) انفجار مهیبی در زینبیه دمشق رخ داد که در آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند. وزارت امور خارجه سوریه به‌دنبال این حادثه، با ارسال دو نامه جداگانه به ارکان سازمان ملل متحد اعلام کرد حملات تروریستی به منطقه زینبیه، اقدامی برای متوقف کردن تلاش‌ها با هدف آغاز گفت‌وگوهای سوری - سوری در ژنو بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته