دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1400 - 12:42
بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با آنا:

داستان دربی متفاوت با سایر بازی‌های سرخابی‌هاست/ شاید ناراحتی منصوریان به حق باشد

کارشناس فوتبال گفت: شرایط بازی در دربی، متفاوت با مامی بازی‌های استقلال و پرسپولیس است.
کد خبر : 647479
دیدار تیم های استقلال و صنعت نفت آبادان



محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره پیروزی استقلال بر صنعت نفت آبادان در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: آبی‌پوشان شخصیت خود را برای کسب قهرمانی در این فصل پیدا کرده‌اند اما در راه رسیدن به چنین هدف بزرگی باید نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنند تا بتوانند با پوشاندن ایرادها و استفاده از توانمندی‌ها، صدر جدول را از دست ندهند. این تیم سازمان دفاعی خوبی دارد و دروازه‌بان آماده‌ای از دروازه‌اش حراست می‌کند اما تکیه کردن به یکی دو بازیکن، نظیر امیرحسین حسین‌زاده نمی‌تواند ضمانتی برای رسیدن به دروازه تمامی رقبا باشد و با ادامه چنین روندی، استقلال متضرر می‌شود. تیم فرهاد مجیدی باید برای رسیدن به دروازه رقبا، راه‌های متنوعی را با بها دادن به تمامی عناصر تهاجمی داشته باشد. در هفته‌های پیش رو حریفان سخت‌تر می‌شوند و عبور از آنها بدون داشتن برنامه‌های مختلف دشوارتر از بازی‌های اخیر خواهد بود.


پیشکسوت تیم استقلال در واکنش به گلایه علیرضا منصوریان از رفتار فرهاد مجیدی در دیدار روز گذشته استقلال و صنعت نفت آبادان تصریح کرد: ادب و احترام در کنار نحوه برخورد با بزرگتر و پیشکسوت، موضوعی است که لازم است در ورزش رعایت شود چون ورزشکاران الگوی جامعه هستند. در فوتبال هم باید بازیکنان و مربیان، احترام قدیمی‌تر از خود را حفظ کنند. شاید اتفاقی رخ داده که علیرضا منصوریان ناراحت شده و این ناراحتی به حق است. البته یک طرف این اتفاق صحبت کرده و طرف دیگر واکنشی نداشته است. من هم شنونده بودم و نمی‌دانم چه برخوردهایی در بازی روز گذشته دو تیم شکل گرفته، بنابراین نمی‌توانم درباره این موضوع اظهارنظر خاصی کنم.


وی در مورد برتری پرسپولیس در خانه نفت مسجدسلیمان عنوان کرد: سرخپوشان از یک مدل کار تمرین شده به دو گل رسیدند و این موضوع جای تبریک دارد. اینکه در ادامه مسابقه، نفت توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند و به زدن گل دوم نزدیک شد، بستگی به شرایط بازی، دقایق مختلف آن، تاکتیک، میزبان و مهمان این دیدار است. پرسپولیس شروع خوبی داشت و بر بازی سوار بود. در ادامه کمی عقب رفت و یکی از گل‌های زده شده، جبران شد. تیم یحیی گل‌محمدی یک مرتبه هم تیرک دروازه نفت را به لرزه درآورد و می‌توانست با اختلاف بیشتری برنده باشد. سرخپوشان در کورس قهرمانی قرار دارند و با توجه به موجودیتی که دارند برای هر بازی طرح و برنامه مشخصی دارند. اینکه نفت مسجدسلیمان موفق به جبران یکی از گل‌های خورده شد از اتفاقات مسابقه بود و به هر صورت این تیم نمی‌خواهد از لیگ برتر سقوط کند، به همین دلیل تلاش برای بازگشت به مسابقه، اتفاقی عادی است.


بیاتی‌نیا دربی ۹۸ سرخابی‌ها را تقابلی متفاوت با هر مسابقه‌ای دانست و بیان کرد: شرایط جدولی دو تیم در تقابل رودرروی پیش رو تأثیر آنچنانی ندارد. این مسابقه به خاطر حساسیت، اضطراب و هیجانی که با خود به همراه دارد، داستانی جدا از تمامی بازی‌های سرخابی‌ها خواهد داشت. نحوه آماده‌سازی، استراتژی برای این بازی و ریکاوری حساب شده اهمیت فراوانی دارد. ضمن اینکه شرایط روحی روانی در دربی بسیار مهم است. تیمی که اتحاد بیشتری داشته باشد، برنامه‌های ویژه‌ای برای غافلگیری حریف به کار برد و دچار اشتباه نشود بدون شک بخت بیشتری برای کسب پیروزی دارد. در جریان مسابقه تیمی که باانگیزه‌تر باشد و بتواند میانه زمین را در اختیار بگیرد بخت بالاتری برای کسب پیروزی خواهد داشت.




بیشتر بخوانید:





وی درباره اینکه سپاهان با وجود برتری مقابل نساجی مازندران بخت چندانی برای قهرمانی در این فصل از لیگ برتر ندارد، خاطرنشان کرد: موارد متعددی باید در کنار هم قرار بگیرد تا سپاهان موفق به کسب قهرمانی شود. برنامه‌ریزی چند ساله راهگشا خواهد بود و با برنامه‌ریزی لحظه‌ای و آنی امکان رسیدن به جام ممکن نیست. مدیران باشگاه سپاهان باید اعتماد به محرم نویدکیا را حفظ کنند و سرمربی فعلی زردپوشان اصفهان نیز، به فراز و نشیب موجود در مسابقات آگاهی بیشتری داشته باشد. سپاهان نیاز به تقویت بیشتری دارد و در کسب امتیازات در ماراتن لیگ نباید دچار ضعف شود. اگر ایرادهای سپاهان برطرف شود و این تیم بابرنامه‌تر عمل کند تا سه سال آینده می‌توان شاهد قهرمانی نماینده اصفهان بود.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته