دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دهقانی فیروزآبادی خبر داد؛

اعطای مجوز اولیه سراهای نوآوری واحدهای دانشگاهی شبستر و شهرکرد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: سرای نوآوری واحد شبستر با عنوان صنایع و امنیت غذایی و سرای نوآوری واحد شهرکرد با عنوان صنایع غذایی و گیاهان دارویی مجوز اولیه تأسیس و راه-اندازی را از بیست و یکمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دریافت کردند.
کد خبر : 647470
دکتر دهقاني فيروزآبادي



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: سرای نوآوری واحد شبستر با عنوان صنایع و امنیت غذایی و سرای نوآوری واحد شهرکرد با عنوان صنایع غذایی و گیاهان دارویی مجوز اولیه تأسیس و راه‌اندازی را از بیست و یکمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دریافت کردند.


وی افزود: واحدهای دانشگاهی برای دریافت مجوز اولیه تأسیس و راه‌اندازی سرای نوآوری ابتدا باید بر اساس آیین‌نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری و مطابق با ماده ۲۸ آیین‌نامه، طرح توجیهی خود را به اداره کل سراهای نوآوری ارسال نمایند. کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی سراهای نوآوری طرح‌های توجیهی را داوری نموده و مشاوره‌های لازم را جهت اصلاح طرح‌ها در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار می‌دهد. پس از تأیید کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی سراهای نوآوری، طرح‌ها به شورای مدیریت دانش‌بنیان دانشگاه ارجاع داده می‌شود و از هر واحد دانشگاهی ریاست واحد و تهیه‌کننده طرح توجیهی جهت ارائه برنامه سرا به شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌شوند.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت این واحدهای دانشگاهی گفت: از دلایل اعطای مجوز به واحدهای شبستر و شهرکرد می‌توان به موقعیت جغرافیایی، صنایع فعال استان در حوزه‌های مرتبط، داشتن زیرساخت‌های مرتبط آزمایشگاهی و کارگاهی، تفاهم‌نامه‌های همکاری با حوزه‌ها و صنایع منطقه، فضاهای مناسب برای اجرای فعالیت‌های تخصصی سرا، داشتن مرکز رشد و مراکز تحقیقاتی فعال، داشتن برنامه برای به‌کارگیری دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی در فعالیت‌های سرا، داشتن مدل درآمدی و اقتصادی در سرا و همچنین پیوست فناوری در فعالیت‌های سرا اشاره کرد.


دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های ارزیابی سراهای نوآوری ابلاغ‌شده به واحدهای دانشگاهی در سال آتی عملکرد سراهای نوآوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس ارزیابی‌ها و از طریق شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان مجوز دائم برای سراهای نوآوری که دارای عملکرد قابل‌قبول هستند صادر می‌شود. واحدهای دانشگاهی تا تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ مستندات خود را باید در سامانه اداره کل سراهای نوآوری بارگذاری کنند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته