دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1400 - 11:38
مقام ارشد شبه‌جزیره کریمه:

اوکراینی‌ها از اقدامات بیولوژیک آمریکا باخبرند/ واشنگتن قصد داشت آزمایشگاه جدیدی در کریمه افتتاح کند

منبعی در شبه‌جزیره کریمه فاش کرد، آمریکا قصد داشت در راستای اقدامات مخرب خود، یک آزمایشگاه بیولوژیک در این منطقه افتتاح کند.
کد خبر : 647465
آزمایش بیولوژیک اوکراین



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از ریانوستی، گئورگی مرادوف معاون نخست‌وزیر جمهوری کریمه گفت: آمریکا زمانی که نیروهایش در شبه‌جزیره کریمه و در اوکراین حضور داشتند، در حال برنامه‌ریزی برای افتتاح آزمایشگاه بیولوژیک در سیمفروپول بود.


وی افزود: سال‌هاست سلاح‌های بیولوژیکی در آزمایشگاه‌های مخفی پنتاگون در خاک اوکراین ساخته می‌شود و همه مردم کریمه این موضوع را می‌دانند. به‌طور مشخص آمریکایی‌ها قصد داشتند یک آزمایشگاه بیولوژیکی در سیمفروپول افتتاح کنند و الحاق کریمه به روسیه در مارس ۲۰۱۴ از این موضوع جلوگیری کرد.


معاون نخست‌وزیر جمهوری کریمه عنوان کرد: مقام‌های روسیه بعدها در یکی از مراکز مبارزه با طاعون سیمفروپول ۱۰۴ گروه انگل خارجی که برای ارسال به خارج از کشور در نظر گرفته شده بود، ۴۶ نمونه از اندام‌های داخلی جوندگان و ۱۰۵ نمونه سرم خون انسان کشف کردند.


مرادوف افزود: در همان مرکز اسنادی یافت شد که آمریکایی‌ها قصد داشتند آزمایشگاه بیولوژیکی خود را در سیمفروپول افتتاح کنند.


به گفته مرادوف، آزمایشگاه‌هایی که در حال حاضر در اوکراین کشف شده‌اند، نتیجه‌گیری مقام‌های ارشد روسیه را تأیید می‌کنند که اوکراین در حال تبدیل‌شدن به سکوی پرشی برای تجاوز احتمالی علیه این کشور به‌وسیله انجام جنگ بیولوژیک پنهان است.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته