دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیش از ۶ هزار اثر متقاضی حضور در جشنواره دانشجویی «امید» شدند

طبق اعلام برگزار کنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی «امید» بیش از ۶۲۰۰ اثر متقاضی حضور در این جشنواره شدند.
کد خبر : 647003
جشنواره امید



به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا از روابط عمومی جشنواره، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بیان کرد که که بیش از ۶۲۰۰ اثر متقاضی حضور در بخش‌های مختلف جشنواره «امید» شده‌اند.


عبدالحسین کلانتری معاون وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری پس از پایان مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان «امید» تعداد آثار متقاضی حضور در این جشنواره را اعلام کرد و گفت: دبیرخانه جشنواره میزبان بیش از ۶۲۵۷ اثر متقاضی حضور در بخش‌های فیلم ملی، فیلم بین الملل، فیلمنامه ساخته نشده، عکس ملی و عکس بین‌الملل است.


وی ادامه داد: از میان آثار رسیده، تعداد ۳۵۰ اثر در بخش فیلم ملی، ۱۱۱۷ اثر در بخش فیلم بین الملل، ۲۶۰ فیلمنامه ساخته نشده، ۱۹۲۷ اثر در بخش عکس ملی و ۲۶۰۳ اثر در بخش عکس بین‌الملل به دبیرخانه جشنواره رسیده است.


کلانتری درباره کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: آثاری از ۹۲ کشور جهان متقاضی شرکت در بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره «امید» هستند و بیشترین آثار به ترتیب متعلق به کشورهای هندوستان، ترکیه، آمریکا، برزیل و روسیه است.


وی با اشاره با اهداف و رویکردهای جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس «امید» اظهار کرد: رویکرد این جشنواره افزون بر شناسایی استعدادهای دانشجویی، ارتقای هویت ملی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.


کلانتری افزود: در این راستا، محورهایی از قبیل مسئولیت اجتماعی دانشجویان، عدالت خواهی و آرمان گرایی دانشجویان، رشد و تعالی دانشگاهیان، نوآوری و کارآفرینی، تولید علم بومی، پیشگیری از اعتیاد، چالش‌ها و مهارت‌های زندگی دانشجویی، رشد فضائل اخلاقی دانشجویان تعیین و اعلام شد.


معاون وزیر علوم در پایان قالب‌های آثار جشنواره را فیلم کوتاه، عکس، فیلمنامه و عکس فیلم برشمرد و گفت: هیات‌های انتخاب بخش‌های مختلف به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و این جشنواره در بهار سال آینده برگزار می‌شود.


انتهای پیام/۴۱۷۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته