دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1400 - 16:23
سخنگوی کرملین:

استفاده اوکراین از فرودگاه‌های نظامی دیگر کشورها سناریوی خطرناکی است

سخنگوی کرملین گفت: استفاده اوکراین از فرودگاه‌های نظامی کشورهای دیگر می‌تواند سناریوی خطرناکی باشد.
کد خبر : 646982
پسکوف



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از تاس، دیمیتری پسکوف گفت: احتمال استفاده اوکراین از فرودگاه‌های نظامی سایر کشورها سناریویی نامطلوب و بسیار خطرناک است.


سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی درباره احتمال ارسال جنگنده‌های میگ ۲۹ لهستان به اوکراین عنوان کرد: وزارت دفاع درباره احتمال استفاده (اوکراین) از برخی فرودگاه‌های دیگر برای عملیات نظامی توضیحاتی ارائه کرده است. این سناریوی بسیار نامطلوبی است و می‌تواند خطرناک باشد.


وزارت امور خارجه لهستان روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرده بود، مقام‌های ورشو آمادگی دارند تا تمامی جنگنده‌های میگ ۲۹ خود را بلافاصله و رایگان به آلمان و پایگاه هوایی رامشتاین بفرستند تا در خدمت آمریکا باشند.


همزمان ماتئوس موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان تأکید کرد، کشورش این گزینه را صحیح می‌داند، زیرا در درگیری اوکراین شرکت نخواهد کرد و البته آماده تصمیم‌گیری مستقل در زمینه ارسال سلاح به کی‌یف نیست.


پیش‌تر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته بود: استفاده از شبکه فرودگاهی کشورهای همسایه به نفع هوانوردی نظامی اوکراین و نیز استفاده از آن علیه نیروهای روسی را می‌توان مشارکت این کشورها در درگیری مسلحانه تلقی کرد.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته