دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1400 - 16:10
معاون دانشگاه آزاد رامسر:

لازمه عدالت دانستن ارتباط میان اجزا بـا کل هـستی اسـت

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت: لازمه اجرای صحیح عدالت، قراردادن هر چیزی در جای خود، داشتن علم کافی به همه چیز و دانسـتن ارتباط میان اجزا بـا کل هستی اسـت.
کد خبر : 646970
علی راستگو



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از رامسر، حجت‌الاسلام علی راستگو در وبیناری با عنوان «دادگستر جهان» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با جامعه هدف کارکنان، دانشجویان و استادان این واحد دانشگاهی به صورت مجازی در سامانه دانشگاه هوشمند برگزار شد، اظهار کرد: عدالت همانند خون در همه رگ‌های حیات جاری است و ابعادی بس ‍ وسـیـع و فراگیر دارد و آدمیان از آغاز تا انجام زندگی با آن مواجه اند تا آنجا که امیرمـؤمـنان(ع) آن را مساوی با حیات و زندگی دانسته و فرموده است: ((اَلْعَدْلُ حَیاةٌ)).




بیشتر بخوانید:


انتصاب معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رامسر




معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با اشاره به اهمیت اجرای صحیح عدل افزود: لازمه اجرای صحیح عدالت و قراردادن هر چیزی در جای خود، داشتن علم کافی به همه چیز و نـیـز دانـسـتـن ارتـبـاط مـیـان اجـزا بـا کـل هـسـتـی اسـت وگـرنـه عـدالت در جـزء و کـل مـحقق نخواهد شد و نظام آفرینش به کمال مطلوب نمی‌رسد.


راستگو بیان کرد: مـفـهـوم کـلام نـبـوی ایـن اسـت کـه اصـولا کـسـی جـز انـسـان کـامـل تـوانـایـی اجـرای عـدالت بـه مـعـنـای واقـعـی کـلمـه را نـدارد و شـاخـص حـق و بـاطل، عدالت و ظلم همان معصوم است که خداوند او را به عنوان جانشین خود تعیین فرموده است.


وی با اشاره به جنگ میان کشورهای روسیه و اکراین بیان کرد: از مصادیق بی‌عدالتی در دنیای امروز برخورد دوگانه و ظالمانه سازمان‌های بین‌المللی با مقوله جنگ و ظلم به ملت هاست که از جمله این برخوردها می‌توان به جنگ میان روسیه و اکراین اشاره کرد که با دستاویز قرار دادن ظلم مورد شماتت قرار می‌گیرد اما در مواجهه با ظلم و خیانت در کشورهایی نظیر یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین و .... نهادهای بین المللی مدعی صلح و حقوق بشر ناجوانمردانه سکوت می کنند.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته