دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1400 - 13:27

درباره قاره اروپا

همه می­دانند که اروپا یکی از بهترین و پیشرفته­ترین قاره­های دنیا محسوب می­شود. همه کشورها در این قاره از شرایط خوب و استانداردهای بالای زندگی برخوردار هستند. قاره اروپا میزبان کشورهای خوبی مثل: اتریش، آلمان، هلند، پرتغال، نروژ، روسیه، سوئد، سوئیس، انگلستان، قسمتی از ترکیه و ... حدود 50 کشور در این قاره وجود دارد و بیش از 10 میلیون کیلومترمربع از مساحت کره زمین را تشکیل می­دهد.
کد خبر : 646890
image-20220309132012-1.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، همه میدانند که اروپا یکی از بهترین و پیشرفتهترین قارههای دنیا محسوب میشود. همه کشورها در این قاره از شرایط خوب و استانداردهای بالای زندگی برخوردار هستند. قاره اروپا میزبان کشورهای خوبی مثل: اتریش، آلمان، هلند، پرتغال، نروژ، روسیه، سوئد، سوئیس، انگلستان، قسمتی از ترکیه و ... حدود 50 کشور در این قاره وجود دارد و بیش از 10 میلیون کیلومترمربع از مساحت کره زمین را تشکیل میدهد.


همان‌طور که هم میدانند همه این کشورها از نظر اقتصاد کشورهای پیشرفته‌ای حساب میشوند. از نظر آب‌ و هوا اگر بخواهیم بررسی کنیم هریک از قسمتهای قاره اروپا آب‌وهوای متفاوتی دارد ولی اغلب سردسیر هستند. کیفیت زندگی در این کشورها بسیار بالاست و مردم این کشورها در آسایش کامل به سر میبرند، همچنین تمام کشورهای این قاره از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و نرخ بیکاری و فقر در این کشورها به طور میانگین بسیار پایین است. مهاجرت به اروپا به‌خاطر شرایط این قاره موردتوجه بسیاری از افراد است اما باتوجه‌به ویژگیهایی که دارند کمی سختتر از دیگر کشورها است.


مهاجرت به اروپا


در قسمت قبلی شرایط کلی کشورهای قاره اروپا را بررسی کردیم اما در ادامه قصد داریم تا مهاجرت به این قاره و اقامت اروپا را مورد بررسی قرار دهیم تا اگر قصد مهاجرت به هریک از کشورهای این قاره را دارید راحتتر و بهتر تصمیم‌گیری کنید. اتحادیه اروپا همان‌طور که از نامش هم مشخص است، اتحادیهای است که شرایط مختلفی برای کشورهای عضو این قاره دارد که یک سری قوانین و شرایط برای این کشورها وضع کرده که به موجب آنها مهاجرت و دریافت اقامت دائم در این کشورها کمی سخت شده است.


مهمترین مزیتی که این اتحادیه برای کشورهای اروپایی دارد پاسپورت با اعتبار این کشورها است. با پاسپورت هریک از این کشورها به‌راحتی میتوانید به اکثر کشورهای دیگر سفر کنید. اما بهتر است تا به بررسی موضوع مهاجرت بپردازیم. مهاجرت به این کشورها به‌خاطر استانداردهای بالای زندگی که از آن برخوردار هستند کمی سخت است اما اگر برای مهاجرت قصد جدی داشته باشید و شرایط خوبی را هم داشته باشید قاره اروپا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت و زندگی است.


روشهای مختلفی برای مهاجرت به این قاره وجود دارد درست مثل کشورهای دیگر. شامل: مهاجرت از طریق سرمایهگذاری ، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ازدواج و ... میشود.


بهترین روش مهاجرتی به اروپا


بهترین روش مهاجرتی به هر کشوری از طریق سرمایهگذاری است که برای افرادی که در ایران شرایط و وضع مالی خوبی دارند بهترین و مناسبترین روش است. در این روش فرد متقاضی میتواند با بررسی شرایط هریک از کشورهای اروپایی مناسبترین مقصد را برای خود انتخاب کند و به‌راحتی و با صرف هزینه کمی اقدام به مهاجرت کند.


سرمایهگذاری به روشهای مختلفی در کشور مقصد قابل انجام است مانند: اقامت اروپا با خرید خانه، ثبت شرکت، کارآفرینی و استارتآپ و ... که بستگی به میزان سرمایه فرد متقاضی دارد اما دراین‌بین بهترین نوع از طریق ثبت شرکت است. چرا که اگر در اینجا شرکت و بیزینسی دارید به‌راحتی میتوانید آن را به کشور مقصد انتقال دهید.


در این روش از ابتدای ورود به کشور مقصد درآمد قابل قبولی دارید و از بهترین شرایط زندگی برخوردار خواهید شد. یکی دیگر از مزیتهای مهاجرت از طریق سرمایهگذاری و ثبت شرکت دریافت اقامت راحتتر است چرا که این اقدام منجر به ایجاد موقعیت شغلی برای افراد داخل این کشورها میشود؛ بنابراین استقبال زیادی از این روش صورت میگیرد. افراد پس مهاجرت به اروپا به طور میانگین بعد از 5 سال اقامت دائم دریافت میکنند در این روش.


مهاجرت تحصیلی


یکی دیگر از روشهای مهاجرتی به اروپا مهاجرت تحصیلی است. مانند بیشتر کشورهای دیگر این روش جزو راحتترین روشها به‌حساب میآید اما به دلیل هزینه بالا و تمکن مالی بالای کشورهای اروپایی کمی شرایط را برای دانشآموزان و دانشجویان سخت کرده است. اما امکان دریافت بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در اروپا موجب شده تا دانشگاهها میزبان افرادی باهوش و سابقه علمی بالا باشند. برای مهاجرت تحصیلی به مدرک زبان کشور مقصد نیاز است البته با مدرک زبان انگلیسی در بیشتر کشورها میتوان پذیرش تحصیلی گرفت. برای تحصیل در اروپا شما نیاز به یادگیری زبان دارید. برای یادگیری زبان، در کلاس های خصوصی زبان سخن برتر شرکت کنید.


یکی دیگر از مدارک موردنیاز برای مهاجرت تحصیلی مدارک تحصیلی معتبر و همچنین روزمه علمی معتبر است. همچنین تمکن مالی که به‌صورت گردش حساب باید به سفارت کشور مقصد ارائه شود. این تمکن مالی باتوجه‌به قوانین کشور امکان دارد در حساب مسدود شود یا قابل‌استفاده باشد. داشتن جایزههای علمی و مقالههای معتبر شانس گرفتن پذیرش و فاند را در این کشورها افزایش میدهد.


مهاجرت از طریق ازدواج و تولد فرزند


مهاجرت و دریافت اقامت از طریق ازدواج یکی از پرطرفدارترین و حساسترین روشهای مهاجرت است مخصوصا برای دخترها یک روش نسبتا مناسب است. در این روش فرد مورد نظر برای ازدواج حتما باید متولد کشور مورد نظر یا شهروند آن کشور باشد. در این روش باید خیلی دقت کنید چون علاوه بر تغییر محل زندگی و شرایط زندگی جدید، ازدواج هم به این تغییرات اضافه میشود و تاثیر زیادی در زندگی فرد دارد.


فرد موردنظر برای ازدواج باید یکسری از سادهترین ابتدایی‌ترین ویژگیها را داشته باشد، مانند: توانایی پرداخت هزینههای زندگی برای خود و همسر، داشتن تابعیت کشور مقصد، نداشتن همسر دیگر، تمکن مالی مناسب و غیره. البته فرد متقاضی برای مهاجرت هم باید شرایط مناسب را داشته باشد مانند: خطر نداشتن برای حکومت کشور، نداشتن همسر و غیره. به‌جز این روش که تأثیر و تغییر زیادی در زندگی فرد ایجاد میکند یکی دیگر از روشهای مهاجرت به اروپا، مهاجرت از طریق تولد فرزند است.


در تعدادی از کشورها قانونی به نام قانون خاک و خون وجود دارد که بر اساس این روش اگر فرزندی در خاک این کشورها متولد شود خانواده این کودک میتوانند اقامت این کشور را دریافت کنند. البته این قانون در همه کشورهای برقرار نیست ولی کشوری مثل کانادا از این قانون پیروی میکند. در این روش حتماً باید توانایی مالی برای زندگی در کشور موردنظر را داشتهباشید تا علاوه بر زندگی خود و همسر بتوانید زندگی کودک تازه‌متولدشده را تأمین کنید؛ بنابراین این روش یکی از روشهای مهاجرت پرهزینه به‌حساب میآید.


خطرناکترین روش مهاجرتی به اروپا


تا چند سال پیش کشوری مانند یونان پذیرنده مهاجران زیادی بود که از طریق پناهندگی اقدام به مهاجرت میکنند، اما چند سالی میشود که این روش ممنوع شده و کسانی که از این طریق اقدام به مهاجرت میکنند علاوه بر اینکه جان و مال خود را به خطر میاندازند، جرم بزرگی هم انجام میدهند و امکان برگردانند آنها به کشور مبدأ نیز وجود دارد. علاوه بر روشهای بالای روشهای دیگری مانند مهاجرت کاری هم وجود دارد که بسته به شرایط و سرمایهای که دارید میتوانید بهترین روش را برای خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که برای مهاجرت به هریک از روشهای بالا داشتن مدرک زبان انگلیسی یک امر مهم محسوب میشود.



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته