دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1400 - 10:07
رئیس زاده عنوان کرد؛

لزوم تزریق دُز سوم واکسن قبل از آغاز سفرهای نوروزی/ موج ششم کرونا را پشت سر گذاشتیم

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: درحال حاضر در روند کاهشی مبتلایان به کرونا قرار داریم و موج ششم را به آرامی پشت سر می‌گذاریم اما در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم و مردم باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساس باشند.
کد خبر : 646791
رئیس زاده

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا، محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: درحال حاضر در روند کاهشی مبتلایان به کرونا قرار داریم و موج ششم را به آرامی پشت سر می‌گذاریم. در موج ششم میزان درگیری بسیار بیشتری وجود داشت، اما این موج جان باختگان کمتری نسبت به سایر سویه‌های کرونایی داشت.


رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: همکاران به خوبی توانستند با همکاری مناسب مردم واکسیناسیون سراسری را داشته باشند و امیدواریم همه افراد نسبت به واکسیناسیون حساس باشند.


وی گفت: باتوجه به پیش رو بودن ایام نوروز و اعیاد شعبانیه، توصیه می‌شود هموطنان به صورت جدی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیز توصیه بعدی ما است. در تزریق دُز سوم کرونا هنوز به یک آمار ۳۰ درصدی هم نرسیدیم و طبق آمار تزریق دُز سوم تا ۹۰ درصد می‌تواند در برابر ویروس بدن را مقاوم کند و تزریق دُز سوم کرونا تاثیرات قابل توجهی در کاهش احتمال بستری بیماران دارد.


رئیس زاده با بیان اینکه توصیه می‌شود هموطنان قبل از شروع تعطیلات نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند افزود: تلاش داشته‌ایم ذات حقیقی نظام پزشکی در ماه‌های گذشته برجسته شود و بنا داریم از ظرفیت تمامی جامعه پزشکی در نقاط محروم کشور استفاده شود و قرار است هر نظام پزشکی شهرستان تیم‌هایی را برای ارائه خدمت تشکیل دهند. در تلاش هستیم تا کیفیت خدمات افزایش پیدا کند و رابطه خوبی بین بیمار و کادر درمانی کشور برقرار شود تا مشکلی نداشته باشیم. ممکن است برخی بی اخلاقی ها صورت گیرد، اما پیگیر هستیم که حقی از مردم ضایع نشود. حفظ حرمت جامعه پزشکی و تک تک افراد این جامعه خط قرمز ما است و هیچ کسی حق ندارد به هر بهانه‌ای جامعه پزشکی را مورد اهانت قرار دهد.


رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به بیان برخی ضعف‌ها افزود: در هر قشر و صنفی تخلف‌هایی وجود دارد و ۸۰ میلیون خدمت در ماه عدد کمی نیست و با این گستردگی مراجعات میزان تخلفات به لحاظ آماری نزدیک به صفر است.


وی گفت: پرداختن به مسائل معیشتی و رفاهی جامعه پزشکی موضوع بعدی ماست که به ویژه برای دستیاران باید در دستور کار قرار گیرد. در زمینه مالیات پزشکان و عوارض شهرداری ها اقداماتی صورت گرفته و تیم‌ها کارشناسی ما در حال پیگیری موضوع هستند. همچنین در زمینه تاسیس داروخانه‌ها جلسات متفاوتی برگزار شده و قرار بر این است شیوه نامه اجرایی آیین نامه مورد بازبینی قرار گیرد و هنوز کار و اقدام عملیاتی دیده نشده است. در زمینه نسخه الکترونیکی چند موضوع وجود دارد و این کار جزئی از پرونده الکترونیک است و ما معتقدیم باید کل پرونده الکترونیک پزشکی تشکیل شود. در حال حاضر رویکرد ما نسبت به این کار رویکرد مثبتی است و باید زیرساخت های لازم فراهم شود و بیمه نیروهای مسلح هنوز نسخه الکترونیک را اجرا نکرده است.


رئیس زاده گفت: هرکجا که از جامعه پزشکی صحبت به میان می آیدد، بر روی تکالیف آن صحبت می‌کنند و هیچ کس حق و حقوق جامعه پزشکی را مدنظر قرار نمی‌دهد و باید تسهیلاتی برای جوانان جامعه پزشکی در نظر گرفته شود. باید به حق و حقوق جامعه پزشکی پرداخته شود و در ۶ ماه گذشته موضوع اصلی ما این است که باید حق و حقوق جامعه پزشکی در کنار تکالیف جامعه پزشکی متوازن باشد.


فرار مالیاتی پزشکان را قبول ندارم


رئیس سازمان نظام پزشکی درباره فرارهای مالیاتی جامعه پزشکی گفت: فرار مالیاتی موضوع درستی نیست چرا که هیچ کس آمار دقیقی ندارد که بخواهد این میزان را ارائه کند.


وی با بیان اینکه برخی، اعدادی از فرار مالیاتی پزشکان اعلام کردند که باید پیش خدای خود جوابگو باشند، گفت: مسلما جامعه پزشکی یکی از منظم ترین اقشار در پرداخت مالیاتی هستند چرا که هر پزشکی در هر جایی کار می کند سالانه ١٠ درصد از درآمد هایشان به سازمان امور مالیاتی پرداخت می شود. قبول ندارم که پزشکان از نصب دستگاه کارت خوان امتناع می کنند اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که قابل توجه نیست. در بحث های مالیاتی به جامعه پزشکان ظلم می شود.


رئیس زاده گفت: کارگروهی با هماهنگی وزارت اقتصاد ایجاد شده است تا موضوعات مالیاتی پزشکان شفاف شود.


انتهای پیام/۴۱۷۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته