دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1400 - 00:15
کلهر در گفت‌وگو با آنا:

برتری استقلال مقابل شاگردان منصوریان شرط دارد/ پرسپولیس محکوم به شکست نفت مسجدسلیمان است

پیشکسوت سرخابی گفت: استقلال برای کسب پیروزی برابر صنعت نفت آبادان باید بازی بدون اشتباهی را انجام دهد.
کد خبر : 646732
دیدار تیم های استقلال و فجر سپاسی



محمود کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، اشتباهات فردی را عامل فاصله ۶ امتیازی پرسپولیس با استقلال دانست و اظهار کرد: سرخپوشان با پنج قهرمانی متوالی شخصیت بالای خود را اثبات کرده‌اند اما در این فصل به واسطه اشتباهاتی که داشتند امتیازات مهمی را از دست دادند و به همین دلیل در رتبه دوم ایستاده‌اند. کسب ۴۵ امتیاز از ۲۱ بازی قابل قبول است و کمتر تیمی می‌تواند تا این اندازه موفق باشد. اگر استقلال در ای فصل متحول نشده بود و در سطح فصول اخیر بازی می‌کرد پرسپولیس در صدر جدول قرار داشت. هنوز هم فرصت برای قهرمانی تیم یحیی گل‌محمدی وجود دارد به شرطی که اشتباهات فردی و تیمی این تیم از بین برود. ضمن اینکه در برخی بازی‌ها مهره‌چینی‌های غلط یا تعویض‌های اشتباه باعث شده تا نتایج مورد انتظار رقم نخورد. سرمربی تیم پرسپولیس نباید به ترکیب تیم برنده دست بزند و به بازیکنان خارجی خود بیشتر بازی دهد.


وی ادامه داد: سرخپوشان در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران میزبان نفت مسجدسلیمان هستند. روی کاغذ بخت برتری برای پرسپولیس به مراتب بیشتر از حریفش است اما تجربه ثابت کرده در نیم‌فصل دوم هیچ مسابقه‌ای آسان نخواهد بود. همه بازی‌ها حکم فینال را دارند و یکی از این دیدارها مقابل نفت است. محمود فکری کارنامه خوبی را رقم نزده اما تیمش رفته رفته شرایط بهتری پیدا کرده و در مصاف با پرسپولیس هم با انگیزه فراوان بازی خواهد کرد. نفت با یک امتیاز هم به هدف خود رسیده و با امید به استقبال دیدارهای بعدی می‌رود اما تساوی برای پرسپولیس با شکست فرقی نمی‌کند. برتری در این بازی برای سرخپوشان، از نان شب هم واجب‌تر است و شاگردان گل‌محمدی محکوم به کسب پیروزی هستند. بدون تردید نفت مسجدسلیمان با اندیشه‌های تدافعی سعی بر بستن مسیرهای نفوذ پرسپولیس را دارد و شاگردان گل‌محمدی باید کاملاً هوشیار عمل کنند.




بیشتر بخوانید:





پیشکسوت سرخابی در مورد تقابل استقلال با صنعت نفت آبادان بیان کرد: هفته قبل اشتباه فردی باعث شد تا پرسپولیس از لحاظ روحی توازن همیشگی را نداشته باشد و بازنده شود اما نباید به تلاش فراوان صنعت نفت اشاره نکرد. این تیم هفته به هفته تیم بهتری می‌شود و بخت مناسبی برای کسب امتیاز مقابل استقلال دارد. شاگردان علیرضا منصوریان دوست دارند رتبه‌ای بهتر از هفتمی داشته باشند و به همین خاطر مترصد اشتباه آبی‌پوشان هستند تا بتوانند در ورزشگاه آزادی اتفاق بسیار بزرگی را رقم بزنند و از سد استقلال بگذرند. فرهاد مجیدی که تا اینجا نتایج خوبی به دست آورده برای آنکه این مسیر را ادامه دهد نیاز به ارائه نمایشی مطلوب از سوی شاگردانش است تا سه امتیاز دیگر به اندوخته‌هایش بیفزاید. اگر استقلال بازی بدون اشتباهی داشته باشد و از فرصت‌هایش استفاده کند بخت زیادی برای برتری خانگی کرد. با توجه به اینکه پرسپولیس موقعیت‌های بسیاری را روی دروازه این تیم خلق کرد و با بی‌دقتی از دست داد، برتری استقلال به شرط بازی بدون اشتباه و فرصت‌طلبی محتمل است.


کلهر خاطرنشان کرد: ۹ هفته تا پایان فصل باقی مانده و برای سرخابی‌ها تمامی این مسابقات کمتر از فینال نیست. مهم‌ترین بازی دربی ۹۸ است و نتیجه آن در تعیین قهرمان تعیین کننده خواهد بود. نتیجه این بازی به سبب مسائل روحی و روانی پس از برگزاری، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تیم برنده این مسابقه در هفته‌های بعد با انگیزه بیشتری به سوی قهرمانی حرکت می‌کند. در بررسی دیدارهای استقلال و پرسپولیس، دیدارهای دشوارتر برای آبی‌پوشان است. پس از صنعت نفت، پرسپولیس، پیکان، سپاهان، فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان رقبای سخت‌تری نسبت به حریفان سرخپوشان هستند. رقبای سخت‌تر پرسپولیس، استقلال، پیکان و سپاهان خواهند بود. البته در فوتبال امروز نمی‌توان بر اساس جایگاه تیم‌ها صحبت کرد و تیم‌هایی که خطر سقوط را حس می‌کنند در هفته‌های پایانی بازی‌های به مراتب بهتری انجام می‌دهند چون چیزی برای از دست دادن ندارند.


انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته