دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1394 - 15:55

اسرائیل پیشنهاد فرانسه برای حل اختلاف فلسطین و اسرائیل را رد کرد

نخست‌وزیر اسرائیل، پیشنهاد فرانسه برای برگزاری مذاکرات میان طرف فلسطینی و اسرائیلی را رد کرد.
کد خبر : 64672

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت وای‌نت، بنیامین نتانیاهو گفته است «من معتقدم فرانسوی‌ها بعدا متوجه ماهیت واقعی این ابتکار خود خواهند شد. اسرائیل مایل به ورود مستقیم به مذاکرات بدون پیش‌شرط است.»


حماس نیز ابتکار فرانسه را رد کرده و اسماعیل ردوان، یک مقام ارشد این جنبش گفته، درخواست‌های بین‌المللی برای احیای گفت‌وگوهای اسرائیلی-فلسطینی بی‌ثمر و غیرقابل قبول است. ردوان افزود: «قدرت‌های جهانی به سادگی تلاش دارند تا راه حل‌هایی را که قبلا شکست‌خورده، مجددا مطرح کنند.»


وی به تشکیلات خودگردان درباره پذیرش موافقتنامه‌هایی که موجب فروکاستن حقوق فلسطینی‌ها شود، هشدار داد.


لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، پیشتر پیشنهاد داده بود که مذاکراتی میان طرف فلسطینی و اسرائیلی برای ایجاد دو کشور انجام شود، در غیر این صورت، فرانسه کشور مستقل فلسطین را مورد شناسایی قرار خواهد داد.


در همین حال، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، با استقبال از ابتکار فرانسه در سخنانی که در آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی، ایراد شد گفت که وضع فعلی نمی‌تواند ادامه پیدا کند و بر موضع قبلی خود تاکید کرده است که فلسطینی‌ها مایل نیستند فقط برای مذاکرات، مذاکره کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد، فلسطینی‌ها هیچ توافق موقتی را نخواهند پذیرفت.


از سوی دیگر، مقامات اسرائیلی گفته‌اند، اگر فرانسه کنفرانسی بین‌المللی را سازماندهی کند، اسرائیل حضور در آن را با وجود منطق «پیچیده» فرانسوی‌ها بررسی خواهد کرد.


یک مبنع اسرائیلی گفت: «فرانسوی‌ها می‌دانند که امیدی به ابتکار آنها نیست. اما آنها هر کاری می‌کنند تا اثرگذاری داشته باشند و نشان دهند که یک بازیگر موثر در عرصه بین‌المللی هستند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته