دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1400 - 19:10
سردار جعفرآبادی:

مأموریت ماهواره «نور۲» سنجشی و شناسایی است/ ماهواره «نور ۱» تا یک سال دیگر فعال است

فرمانده فضایی نیروی هوا فضای سپاه گفت: در ساخت ماهواره نور۲ و ماهواره‌بر قاصد از فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است.
کد خبر : 646700
سردار جعفرآبادی



به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا به نقل از سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدارعلی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوا فضای سپاه در گفت‌وگویی پیرامون پرتاب ماهواره نور۲ گفت: پرتابی که امروز شاهد آن بودیم یک ماهواه و ماهواره‌بر تماما ایرانی بود که ساخت آن در مجموعه سپاه رقم خورده بود، اما در حقیقت تمامی ارکان فضایی کشور و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها در ساخت آن دخیل بودند.


وی افزود: ماهواره نور ۲ ارتقا یافته ماهواره نور یک است و مأموریت آن سنجشی و شناسایی است و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط آن می‌تواند کاربرد دفاعی و عمومی داشته باشد. علاوه بر این این، ماهواره می‌تواند در مقیاس بزرگ و با دید بسیار وسیع از فاصله ۵۰۰ کیلومتری حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را هم رصد کند.


فرمانده فضایی نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: ماهواره نور با وجود اینکه اولین ماهواره پرتابی سپاه بود بعد از ۲ سال هنوز فعال است و بیش از ۱۰ هزار بار به دور کره زمین چرخیده و به مدار ۳۵۰ کیلومتری رسیده و کمتر از یک سال دیگر هم فعال خواهد بود. همچنین این ماهواره یک آزمایشگاه عالی فضایی برای ما بود و از فناوری و تجربیات آن در ساخت ماهواره نور ۲ استفاده شده است.


سردار جعفرآبادی تصریح کرد: فناوری ماهواره‌بر قاصد و موتورهای فضایی آن، فناروی جدید بوده و شامل استفاده از بدنه‌های کامپوزیتی سبک و موتور نازل متحرک است ودر لبه دانش روز جهانی قرار دارد.


فرمانده فضایی نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه در آینده ما ان‌شاءالله سلسله ماهواره‌های نور را خواهیم داشت، تأکید کرد: در مجموعه فضایی کشور گام اول این است که در مدار لئو تثبیت شویم و بعد به سمت مدار ۳۶۰۰۰ کیلومتر برویم.


انتهای پیام/۴۱۶۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته