دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1400 - 15:37
جشنواره امامت و مهدویت/ دهقانی مطرح کرد؛

معرفت، گام نخست تربیت در حوزه معنویت

رئیس پیش‌همایش استانی مهدویت در یزد اظهار کرد: معرفت، گام نخست تربیت در حوزه معنویت است؛ اما مسیر این شناخت در حوزه تربیت خانواده است.
کد خبر : 646591
مهدویت یزد



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، مراسم افتتاحیه پیش‌همایش ملی مهدویت با عنوان «تربیت مهدوی» با حضور استادان، اندیشمندان حوزه و دانشگاه و صاحبنظران، همزمان با آغاز فعالیت دبیرخانه مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به‌صورت حضوری و مجازی در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.




بیشتر بخوانید:


جشنواره امامت و مهدویت باشکوه برگزار شود




محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این پیش‌همایش درباره مباحث امر تربیت اسلامی نکاتی را برای داشتن زندگی مهدوی و عوامل زمینه‌ساز ظهور منجی برای قشر جوان مطرح کرد.


رئیس پیش‌همایش استانی مهدویت اظهار کرد: معرفت، گام نخست تربیت در حوزه معنویت است و اما مسیر این شناخت در حوزه تربیت خانواده است و اگر ما سبک خانواده‌ها را به شکل مهدوی طراحی کنیم، قطعاً در حوزه معرفت موفق‌تر هستیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بیان کرد: مهم‌ترین نکته آن است که مربی نخستین عنصر تأثیرگذار در تربیت است.


احمد عبدالحسینی دبیر همایش مهدویت دانشگاه آزاد یزد هم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۷ بهمن تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ را به‌نام چله مهدویت نامگذاری کرده و دبیرخانه مهدویت واحد دانشگاهی یزد مانند سایر واحدهای دانشگاهی در این مدت زمان، برنامه‌های خوبی را در نظر دارد که مراسم امروز، افتتاح آغاز فعالیت با برگزاری این پیش‌همایش است.


معرفت، گام نخست تربیت در حوزه معنویت


وی بیان کرد: اگر بخواهیم یک جامعه با تربیت مهدوی داشته باشیم، باید نسلی را تربیت کنیم که متناسب با این ویژگی‌ها باشد.


معاون دانشگاه آزاد یزد بیان کرد: انتظار، وظیفه شیعیان است؛ چراکه به عنوان برترین عمل بر آن تأکید شده است و به فرمایش رهبری باید این انتظار فعال باشد و زمانی شکل می‌گیرد که زیرساخت‌های لازم برای یک جامعه مهدوی مهیا باشد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد مهم‌ترین هدف این همایش را تربیت عنوان کرد و گفت: بدون تربیت نمی‌توان به جامعه مهدوی رسید و باید در این حیطه تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم تا زمینه‌ساز ظهور حضرت باشیم.


عبدالحسینی اظهار کرد: در اصل شناخت مهدویت مهم‌ترین رکن را خانواده و بعد از آن نظام آموزش و پرورش و نظام غیررسمی در جامعه بر عهده دارند که هریک به نوعی نقش در ظهور ایفا دارند.


وی تأکید کرد: محورهای همایش توسط کمیته علمی پیشنهاد شده که برای هر بخش یک عضو هیئت علمی به عنوان دبیر مشخص شده که فعالیت شاخص و اثرگذار و با هدف مطلوب را در این راستا خواهند داشت.


عبدالحسینی گفت: رسانه‌ها و فضای مجازی محور دوم همایش هستند؛ به دلیل اهمیتی که در آخرزمان در روایت‌ها آمده به رسانه داده شده با این مفهوم که شهرها به هم نزدیک می‌شوند که مقصود از نزدیکی شهرها کارکرد رسانه و فضای مجازی بوده که با این تکنولوژی انسان‌ها به هم نزدیک می‌شوند.


وی بیان کرد: در بحث نظام سیاسی توجه به تربیت مهدوی مهم بوده و تلاش برای مبارزه با طاغوت مانند پیامبر حضرت رسول اکرم(ص) در عربستان و حضرت یوسف(ع) در مصر، نظام سیاسی باید متناسب با تربیت مهدوی باشد؛ بنابراین مقالات را باید به این موضوع اختصاص داد و متناسب با این موضوعات کار انجام شود.


دبیر پیش‌همایش مهدویت بیان کرد: زیرمحورهای این همایش در وبسایت همایش موجود بوده و مقالات، متناسب هر حوزه مورد داوری قرار می‌گیرد و چکیده مقالات ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ باید ارسال شود و ۱۵ مهر هم اختتامیه همایش و مقالات برتر اعلام می‌شود.


عبدالحسینی با عنوان اینکه زمانبندی‌های همایش ۲۰ روز آینده روی سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اعلام می‌شود، تبیین کرد: در حوزه تربیت باید برنامه‌ریزی را طوری انجام دهیم تا استعداد ذاتی مخاطب را احیا کنیم چون این کمال‌طلبی در فرد وجود دارد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته