دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1400 - 12:36

روش های نوین بازاریابی اینترنتی در سال 1400

امروزه کمتر کسی واژه بازاریابی اینترنتی یا به عبارتی دیجیتال مارکتینگ به گوشش نخورده است! شاید در سال های گذشته، بهترین روش های بازاریابی، به چند آگهی ساده در روزنامه، تراکت در خیابان ها یا در رده های بالاتر، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی ختم میشد.
کد خبر : 646547
رپرتاژ

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، امروزه، بیش از 80% افراد دنیا، در فضای آنلاین به دنبال رفع نیاز های خود هستند. پس برای موفقیت در بازاریابی، استفاده از روش های نوین بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ، حرف اول را می زند.


دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به چه معناست؟


بازاریابی اینترنتی، به هرگونه فعالیت، استراتژی و اقدامی که در فضای اینترنت برای افزایش فروش، ارائه خدمات و یا برندسازی صورت می گیرد گفته می شود. شاید تا چند سال پیش، این روش از بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ، یک واژه ساده و بدون پیچیدگی خاصی تلقی میشد و صاحبان کسب و کار ها، فقط داشتن یک وبسایت ساده را، استفاده از روش های نوین بازاریابی اینترنتی می پنداشتند! اما امروزه، دیجیتال مارکتینگ و روش های بازاریابی آنلاین، به یک علم و میدان رقابت سنگین تبدیل شده است که اگر اطلاعات و قدرت کافی در این زمینه نداشته باشید، دیر یا زود از میدان رقابت حذف خواهید شد.


در ابتدا، 7 مورد از محبوب ترین و موثر ترین روش های بازاریابی اینترنتی را نام برده و هرکدام را جداگانه توضیح خواهیم داد:


داشتن یک وبسایت


طراحی یک وبسایت، به تنهایی تاثیر چندانی در بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما نخواهد داشت؛ اما از طرفی دیگر، از اصلی ترین و مهمترین پیش نیاز های شروع دیجیتال مارکتینگ است. اولین قدم شما از انواع روش های بازاریابی آنلاین، طراحی یک وبسایت حرفه ای است تا در کنار روش های دیگر بازاریابی، آن را به اوج برسانید.


سئو یا بهنیه سازی موتور های جستجو


امروزه، رقابت اصلی در صنعت بازاریابی دیجیتال، بر روی همین مورد است. سئو، به کلیه اقداماتی گفته می شود که برای رسیدن به صفحه اول گوگل و جذب ترافیک و افزایش فروش انجام می شود. به طور مثال، اگر حوزه کاری شما فروش لباس باشد، کسی که کلمه خرید لباس را در گوگل سرچ می کند، سایت شما در صفحه اول جز نتایج برتر قرار بگیرد. سئو، در کنار طراحی سایت، از عوامل مهم بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش آنلاین محسوب می شود.


باتوجه به پیچیدگی و حساسیت موضوع سئو، باید با شرکت هایی که خدمات سئو سایت در کرج یا دیگر شهر های ایران را ارائه می دهند، همکاری کنید تا آنها با تیم متخصص و مجرب، به سئو وبسایت شما بپردازند.


بازاریابی سوشال مدیا یا شبکه های اجتماعی


شاید تا 10 سال اخیر، وبسایت به تنهایی، از روش های موفق بازاریابی اینترنتی محسوب میشد اما در سال 2022، باتوجه به تحول عظیمی که در صنعت بازاریابی دیجیتال رخ داده است، وبسایت به تنهایی رقابت شما را سخت می سازد. در نتیجه، باید در شبکه های اجتماعی مختلف نیز، به فعالیت و بازاریابی بپردازید. محبوب ترین و پرکاربر ترین پلتفرم سوشال مدیا، اینستاگرام است که می توانید با یکی از شرکت های معتبر دیجیتال مارکتینگ در زمینه مدیریت پیج اینستاگرام و خدمات ادمینی اینستاگرام، همکاری کنید.


تبلیغات همسان


تبلیغات اینترنتی به روش های قدیمی تر مانند گیف، بنر و... دیگر جواب نمی دهد و باید از روش های نوین تر و به روز تر تبلیغات و بازاریابی آنلاین استفاده کرد. باتوجه به اینکه اکثر کاربران، بدون هیچ توجهی به تبلیغات موجود در یک صفحه یک وبسایت، از این تبلیغات عبور می کنند، باید از روش های بهتر و موثرتری برای جلب توجه آنها استفاده کرد و آن روش، تبلیغات همسان است. در این روش از ترفند های دیجیتال مارکتینگ، سایت های مقصد، تبلیغات شما را، به طور همسان و هم شکلی در صفحات خود قرار می دهند. طوری که با قالب کلی صفحه آنها فرقی نمیکند. این روش از تبلیغات اینترنتی، چند مزیت مهم دارد:



  • شما می توانید دسته بندی مختص کسب و کار خود را انتخاب کرده و افرادی که از صفحات آن دسته بندی خاص بازدید می کنند، تبلیغات شما را مشاهده کنند که این، باعث هدفمند تر شدن کاربران و کاهش چشمگیر هزینه های تبلیغات خواهد شد.

  • شما می توانید هدف ریتارگتینگ یا بازگشت کاربر تعیین کرده و تبلیغات شما، برای افرادی که قبلا وارد سایت شما شده اند، به نمایش دربیاید. در نتیجه به راحتی می توانید بازگشت مخاطبین را به وبسایت خود داشته باشید.


روش های تبلیغات دیجیتال مارکتینگ


روش ایمیل مارکتینگ


در این روش بازاریابی دیجیتال، شما به راحتی می توانید محصولات خود را به طور مستقیم، برای کاربرانی که در سایت شما ثبت نام کرده یا قبلا از سایت شما خرید کرده باشند، بازاریابی کنید. علاوه بر بازاریابی محصولات، می توانید کمپین های مختلف یا تخفیف های ویژه خود را برای کاربران ایمیل کرده و آنها را از راه های مختلف، مجددا به سمت خود بکشید.


بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ


تولید محتوا در سال 2022، به یکی از اصلی ترین و پرطرفدار ترین روش های بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. به این صورت که شما، به روش های مختلف، محتوایی متناسب با نیاز های مخاطبین هدف خود تولید کرده و از این طریق، هم می توانید وبسایت خود را سئو کنید، هم می توانید برندسازی و جلب اعتماد نمایید. زمانی که محتوای شما، ارزشمند و مفید برای کاربران واقع شود، آن ها شما را در ذهن خود می سپارند و اگر بخواهند محصولی را بخرند، به سراغ شما خواهند آمد.


سیستم همکاری در فروش اینترنتی


روش بازاریابی همکاری در فروش، از زمان های گذشته بود و به این صورت است که شما، محصول یک شرکت را از طرف خودتان می فروشید و به ازای فروش، کمیسیون دریافت می کنید. اما امروزه این روش، به یکی از روش های بازاریابی اینترنتی تبدیل شده و از طریق سایت های مختلف انجام می شود. به این صورت که شما، محصولاتی از یک وبسایت مرجع را در وبسایت خود قرار می دهید و برای مخاطبین خود، آن را بازاریابی می کنید. اگر کاربران از وبسایت شما، وارد سایت مرجع شده و خرید کنند، شما کمیسوینی از طریق مشارکت در فروش، دریافت خواهید کرد.


دز زمینه دیجیتال مارکتینگ و روش های بازاریابی اینترنتی، مشاوره دریافت کنید


همانطور که گفتیم، امروزه، دیجیتال مارکتینگ به یک علم و تخصص تبدیل شده است. بنابراین، برای ورود به دنیای دیجیتال، باید با یک متخصص مشورت کنید تا راه درست را به شما نشان دهد. شروع بازاریابی اینترنتی بسیار حساس است و اگر اصولی و درست پیش نرود، ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. بنابر این سعی کنید با بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ در کرج، تهران یا هر شهری که حضور دارید، مشاوره دریافت کنید. تیم دیجیتال مارتینگ لومینا، یکی از برند های معتبر در زمینه سئو سایت، طراحی سایت، مدیریت پیج اینستاگرام و تخصص های دیگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که می توانید به راحتی با آنها تماس گرفته و به صورت کاملا رایگان مشاوره دریافت نمایید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب