دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1400 - 13:23
سازمان ملل متحد:

تداوم درگیری در یمن ثبات منطقه را تهدید می‌کند

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد به یمن گفت: ادامه درگیری‌ها در یمن ثبات منطقه را تهدید می‌کند.
کد خبر : 646546
گراندبرگ



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، هانس گراندبرگ گفت: سازمان ملل متحد معتقد است ادامه درگیری‌ها در یمن باعث افزایش درد و رنج غیرنظامیان، تهدید ثبات منطقه‌ای و تضعیف چشم‌انداز صلح در منطقه می‌شود.


وی افزود: زمان سختی بر یمن می‌گذرد، زیرا درگیری (که به هشتمین سال خود نزدیک می‌شود) همچنان به افزایش درد و رنج غیرنظامیان، تهدید ثبات منطقه‌ای و تضعیف چشم‌انداز صلح در این کشور می‌انجامد.


فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد به یمن تأکید کرد: نیاز فوری به ایجاد فرآیندی فراگیر حس می‌شود که بازتاب‌دهنده جهت این مسیر مخرب باشد و فرصت‌ها و فضای گفت‌وگو را در سطوح مختلف فراهم کند.


گراندبرگ از مدتی پیش مجموعه‌ای از رایزنی‌ها را در امان، پایتخت اردن آغاز کرده است، جایی که در هفته‌های آینده با حضور بیش از ۱۰۰ یمنی از احزاب سیاسی، بخش‌های امنیتی و اقتصادی و سازمان‌های مختلف اردنی و یمنی مشورت‌هایی انجام خواهد شد.


در بیانیه دفتر فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد آمده است: گراندبرگ به مشورت‌های خود با دولت (در تبعید) یمن و انصارالله و همچنین با بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه خواهد داد و تلاش‌هایی برای مشورت با عموم مردم یمن ازجمله جوانان انجام خواهد شد تا اطمینان حاصل شود این روند نیازها و آرمان‌های ملت یمنی را محقق می‌کند.


انتهای پیام/۴۰۳۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته