دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1400 - 16:18

ساوه/////////////////////////////////////////////////////

ساوه/////////////////////////////////////////////////////
کد خبر : 646329
قهرمانی دختران ژیمناستیک‌کار دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ساوه، مراسم اعیاد شعبانیه با حضور مرتضی قاسمی رئیس  دانشگاه آزاد اسلامی ساوه، حجت‌الاسلام مجید حیدری معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد شمال استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) قم و جمعی از استادان کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه برگزار شد.


رئیس  دانشگاه آزاد اسلامی ساوه در این نشست با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) پیرامون روز پاسدار که فرموده است: «ای کاش من هم پاسدار بودم»، به نقش و اهمیت پاسداران در حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: جهاد با دشمن سعادت می‌خواهد و پاسداران انقلاب اسلامی در هر جایی که انقلاب نیاز داشته باشد آماده جهاد و افتخارآفرینی برای ایران اسلامی هستند.


ر ادامه جلسه حجت الاسلام مجید حیدری، با تبریک اعیاد شعبانیه این ماه را ماه رحمت و غفران الهی دانست و افزود: در این ماه خداوند متعال رحمت و رضوان خود را بر شیعیان جاری کرده است.
معاونت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین یک فریضه و واجب فوری است، که باید از حوزه و دانشگاه شروع شود و   دانشگاهی زنده است که محل رفت و آمد  بزرگان و متفکران باشد و گفتمان از این طریق قابل تحقق است.
 در ادامه حجت الاسلام حسینی به عنوان سخنران ویژه این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه به بررسی جهاد تبیین از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جهاد دارای سه مقوله جهاد صغیر، جهاد کبیر و جهاد اکبر می باشد، که در جهاد صغیر بعد جهاد، نظامی است در جهاد کبیر، بعد جهاد در میدان اخلاق و سازندگی می باشد و در جهاد اکبر بعد جهاد با غلبه بر نفس است .
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (رحمه الله) قم، در ادامه نهضت امام حسین (علیه السلام) را از نوع جهاد کبیر دانست و گفت: امام حسین و یاران باوفایش با استقامت و ایستادگی در برابر ظلم و  ستم یزیدیان به جهاد تبیین پرداخت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  به کتاب انسان ۲۵۰ ساله مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر در واقعه کربلا حضرت زینب نبود کربلا فراموش میشد و حضرت زینب (سلام الله علیها) با جهاد تبیین پیام عاشورا را به مردم رساند.
 ایشان در پایان با اشاره به جهاد تبیین در عصر حاضرگفت: در دوران معاصر کسی پیروز است، که بهترین روایت ها را داشته باشد.
 از دیگر برنامه های این مراسم، «مدیحه سرایی، اجرای گروه سنتی، تقدیر از ایثارگران و جانبازان حاضر در مراسم و برگزاری مسابقه» بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب