دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1400 - 15:56
حجت‌الاسلام صدیقی:

حسین بن علی(ع) معیار ولایت‌مداری شیعه است

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: حسین بن علی(ع) معیار ولایت‌مداری شیعه بوده و ولایت اهل‌بیت(ع) حقیقی است.
کد خبر : 646288
حجت‌الاسلام ماشاالله صدیقی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کاشان، حجت‌الاسلام ماشاالله صدیقی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اظهار کرد: حسین بن علی(ع) معیار ولایت‌مداری شیعه بوده و مصداق بارز «وَ البابُ المُبتَلی بِه النَّاس» و ولایت اهل‌بیت(ع) حقیقتی است که خلق خدا با آن آزمایش می‌شوند هر که به ریسمان ولایت اهل‌بیت (ع) متمسک شد، نجات یافت و منحرفان از این مسیر گمراه شدند.


وی از ماه شعبان به‌عنوان ماه ولایت یاد کرد و آن را فرصتی برای تبیین جایگاه ولایت در رشد و تعالی انسان دانست و افزود: مقبولیت هر کس در این مقام بستگی به معرفت و بصیرت او نسبت به اهل‌بیت(ع) بوده تا جایی که انسان به مرحله‌ای کمال می‌رسد که به‌عنوان عبد صالح شناخته می‌شود همان‌گونه که قمر بنی‌هاشم(ع) به این مرحله از کمال رسید، مرحله‌ای که ویژه انسان کاملی مانند انبیای الهی و ائمه دین است چنانچه رسیدن به مقام عبد صالح آرزوی انسان کامل بود.




بیشتر بخوانید:


شعر در مکتب امام حسین(ع) ارزش مضاعف پیدا می‌کند




مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: رسیدن به مقام صالحین در تبعیت از ولایت اهل‌بیت(ع) است که قمر بنی‌هاشم به آن دست یافت و به‌عنوان «عبد صالح مطیع لله» معرفی و از محبوبیت ویژه نزد ائمه هدی برخوردار شد. امروز صحیفه سجادیه به‌عنوان زبور آل محمد و رساله حقوقیه امام سجاد(ع) در دست ماست که سرمایه ارزشمندی بوده که دنیای اسلام می‌تواند با بهره‌گیری از آن سبک زندگی نوینی را به جامعه ارائه کند و در تحکیم نظام خانواده و مسائل فرهنگی جامعه از آن بهره‌مند شود.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته