دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1394 - 15:20
رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد

توسعه صادرات دارو، اولویت وزارت بهداشت

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه صنعت داروسازی کشور در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، گفت: اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت و دولت توسعه صادرات دارو است.
کد خبر : 64623

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ رسول دیناروند،‌رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: صنعت داروسازی کشورمان در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و نیروی انسانی آموزش‌دیده، علمی و زیرساختی خوبی داریم.


وی افزود: باید با زبان تجارت بین‌الملل آشنا شویم و به بیرون مرزها نگاه کنیم و صادرات دارویی خود را به کشورهای همسایه داشته باشیم تا به تراز مثبت دارویی برسیم.


دیناروند گفت: اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت و دولت توسعه صادرات است و وزیر بهداشت در مذاکرات خود توسعه صادرات را اولویت قرار داده است.


رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: تحریم‌ها اثرات منفی را بر صنعت داروسازی داشت ولی خوشبختانه در دولت یازدهم مسیر مستقیمی باز شد و در این دو سال اخیر بحران دارویی نداشته‌ایم.


دیناروند افزود: توسعه صادرات و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های جدید برای تولید داروهای باکیفیت در اولویت سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است. ما توان سرمایه‌گذاری‌هایی را داریم و باید سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در داروسازی داشته باشیم.


وی گفت: داروهایی که در کشور تولید می‌شود بر اساس نیازهای بیماران و توسعه صادرات در جهت پیشبرد اقتصاد کشور است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته