دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1400 - 12:45
دهقانی فیروزآبادی با اشاره به برگزاری رویداد ملی گام دوم:

دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت نیروی کارآفرین برنامه دارد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت نیروی کارآفرین برنامه دارد و این برنامه آن‌ها را برای ورود به دانشگاه آزاد ترغیب خواهد کرد.
کد خبر : 646206
دهقانی فیروزآبادی



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه شورای مرکزی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۱۵ رئیس واحد استانی دانشگاه آزاد صبح امروز (۱۶ اسفندماه) در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی هدف از تشکیل این جلسه را اطلاع از اقدامات روسای استان در مسیر برگزاری رویداد ملی گام دوم و همچنین ارائه راهکار و مشورت برای پیشبرد اهداف مدنظر دانست و تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای اقدام و برنامه‌ریزی کنیم تا مردم و متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها با تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت ملموس‌تری آشنا شوند و نسبت به وجود زیرساخت‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ این دانشگاه جهت تربیت نیروی کارآفرین و دارای شغل، اطمینان خاطر کسب کنند. رویداد ملی گام دوم یکی از ابزارهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی جهت شناساندن ظرفیت‌ها و گفتمان دانشگاه آزاد به مردم است.


وی افزود: واحدها به جای تبلیغات روتین و تکراری برای جذب دانشجو، باید بستری را فراهم کنند تا مردم برای حضور در دانشگاه آزاد اقناع شوند و بدانند که کار و اشتغال آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی و حتی حین تحصیل مهیا خواهد بود. این امر در واقع مأموریت روسای استان‌ها و واحدها است تا امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد را به سمت دانشگاهی پیش ببرند که محیط آن مبتنی بر محیط یک دانشگاه نسل سومی و چهارمی باشد. اولویت اصلی ما در محیط‌های آموزشی باید اشتغال و اقتصاد مقاومتی باشد که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است. بعد از عبور از بحران کرونا محیط دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان پرشورتر خواهد شد و باید از این فضا برای تبیین گفتمان حل مسئله دانشگاه آزاد اسلامی به نحو احسن استفاده کنیم.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تور دانشگاه گردی باید در تمامی واحدها دایر شود که این مهم به در تعداد اندکی واحدها در حال انجام است و باید الگوسازی شود. این امر تأثیر بسیار قابل توجهی در ذهنیت افکار عمومی و جامعه دارد و مردم از نزدیک با امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی آشنا خواهند شد.


دکتر دهقانی فیروزآبادی گفت: حضور شرکت‌های فناور و اقتصادی در این فضا و نمایش آن‌ها به مردم، این گفتمان را به جامعه نشان خواهد داد که دانشگاه آزاد اسلامی در حال ورود به دانشگاه نسل جدید است و عزم خود را برای تغییرات جدید جزم کرده است. در فضای ناامیدی که دشمن به‌شدت به آن ضریب می‌دهد باید دانشجویان را به وجود بسترها و ظرفیت‌های موجود امیدوار ساخت. دانشگاه آزاد امکانات بسیار فوق‌العاده‌ای دارد و می‌توان در راستای گفتمان دانشگاه که همان دانشگاه کارآفرین است، جهاد کرد.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد برای تربیت کارآفرین برنامه دارد و این برنامه آن‌ها را برای ورود به دانشگاه آزاد ترغیب خواهد کرد. وظیفه ما این است تا چنین فضا و بستری را معرفی کنیم و رویداد ملی گام دوم ازجمله یکی از مهم‌ترین بسترها جهت تحقق چنین هدفی است. بدترین تبلیغ، تبلیغ مستقیم است. شش ماه زمان تا انتخاب رشته است و باید فضای شهر را با تبلیغاتی ازجمله ایجاد اشتغال برای دانشجویان، تربیت کارآفرین و ... مملو کنیم.


وی خاطرنشان کرد: در رویداد بزرگ ملی گام دوم دانشگاه نهادهای بزرگ و صنایع برجسته در آن حضور خواهند داشت تا علاوه بر عرضه محصولات، مسائلشان را نیز مطرح نمایند تا شرکت‌ها، فناوران و هسته‌ها و گروه‌های پژوهشی وارد چالش حل مسئله شوند. باید قدر این فرصت‌ها را دانست. توقع ما از استان‌ها این است که بتوانند اسپانسر جذب کنند. طبق آیین‌نامه خوبی که تدوین شده، درصد قابل ملاحظه‌ای از این جذب، به خود استان خواهد رسید.


دهقانی فیروزآبادی گفت: حضرت آقا سخن بسیار مهم و امیدبخشی دارند و می‌فرمایند که «بروید سراغ کارهای نشدنی، تا بشود. تصمیم بگیرید بر برداشتن کارهای سنگین، تا بردارید. «و لا یخشون احدا الّا الله». خب، زحمت‌هایش چه؟ رنج‌هایش چه؟ محرومیت‌هایش چه؟ جوابش این است که «و کفی بالله حسیبا»؛ خدا را فراموش نکن، خدا حسابت را دارد. در میزان الهی، رنج تو، محرومیت تو، کفّ نفس تو، حرصی که خوردی، زحمتی که کشیدی، کاری که کردی، خون دلی که خوردی، دندانی که روی جگر گذاشتی، این‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌شود؛ «و کفی بالله حسیبا».» باید این سخن را سرلوحه کارها قرار داد تا علیرغم بروکراسی‌ها و سختی‌ها، کارها را پیش ببریم و بعد از آن حلاوت دستاوردها خود را نشان خواهد داد.


وی با بیان اینکه برنامه رویداد ملی گام دوم هر ساله برگزار خواهد شد و جریان سازی خواهد کرد، افزود: شناسنامه‌دار کردن شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها ازجمله کارهای مهمی است که در رویداد انجام خواهد شد و بعد از رویداد هر کدام از این شناسنامه‌دارها مورد نظارت خواهند بود تا بدانیم استان‌ها برای آن‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اند و این شرکت‌ها نیز چه تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی منعقد کرده‌اند و به چه میزان به جذب دانشجو کمک نموده‌اند.


در ادامه این نشست وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اهمیت رویداد ملی گام دوم برای دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: در هفته‌های اخیر واحدهای دانشگاه آزاد به‌صورت عملیاتی وارد کارزار رویداد شده و با برگزاری چالش‌ها و پیش رویدادهایی فرآیند احصا داده‌های مرتبط با هشت بخش اصلی رویداد را اجرایی کرده‌اند. برگزاری این نشست‌ها نیز برای ارائه گزارش این فرآیندها توسط روسای استان‌ها است تا برآوردی از میزان کارهای انجام شده داشته باشیم و علاوه بر آن به آسیب‌شناسی این اقدامات نیز بپردازیم.


در ادامه نیز روسای استان‌ها به تشریح اقدامات و برنامه‌های خود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته