دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1400 - 09:55

ماشین ظرفشویی صنعتی چیست و کجا کاربرد دارد

کمیل تجهیزات آشپزخانه صنعتی و برخورداری از وسایل بسیار مؤثر در افزایش کیفیت و سرعت روند کارها در مراکزی که عموماً به عرضه‌ حجم عظیمی از غذا می‌پردازند، امری ضروری و الزامی است؛ به طوری‌که در همین راستا وسایل و تجهیزات متنوعی توسط مخترعان و تولیدکنندگان طراحی و روانه بازار فروش شده است.
کد خبر : 646132
رپرتاژ



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، تکمیل تجهیزات آشپزخانه صنعتی و برخورداری از وسایل بسیار مؤثر در افزایش کیفیت و سرعت روند کارها در مراکزی که عموماً به عرضه‌ حجم عظیمی از غذا می‌پردازند، امری ضروری و الزامی است؛ به طوری‌که در همین راستا وسایل و تجهیزات متنوعی توسط مخترعان و تولیدکنندگان طراحی و روانه بازار فروش شده است. ماشین ظرفشویی صنعتی یکی از تجهیزات گران‌بهایی است که در کنار دیگر تجهیزات توانسته نقش مؤثری را در عملکرد بهتر رستوران‌ها و هتل‌ها و دیگر مراکز عرضه‌کننده غذا ایفا نماید. این تجهیزات ارزشمند که امکان شست‌وشوی تعداد زیادی از ظروف به صورت همزمان و در ظرف مدت زمان کوتاهی را حاصل می‌کنند، می‌توانند در نهایت منجر به افزایش رضایت‌مندی مشتریان از کیفیت خدمات‌تان شوند؛ بنابراین هدف اصلی از تهیه ماشین ظرفشویی صنعتی در این مراکز دستیابی به رضایت مشتریان و حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید، از طریق خدمات‌رسانی بهتر و سریع‌تر است.



آشنایی با ماشین‌های ظرفشویی صنعتی


همان‌طور که در آشپزخانه منازل، افراد برای سرعت‌بخشی به روال کارهای خود و سهولت بیشتر انجام آن‌ها به تکمیل تجهیزات آشپزخانه خود با لوازم مختلفی از خردکن‌ها گرفته تا انواع غذاسازها و ماشین‌های ظرفشویی اقدام می‌کنند، در آشپزخانه‌های صنعتی نیز سعی می‌شود تا همواره از جدیدترین تجهیزات موجود برای تکمیل تجهیزات آشپزخانه استفاده شود. ماشین ظرفشویی صنعتی یکی از تجهیزات پرمصرف و پرکاربرد در آشپزخانه‌های صنعتی است که به دلیل قابلیت بالایی که در راستای تمیزکاری ظروف و شست‌وشوی آن‌ها از خود نشان می‌دهد، توانسته جای پای خود را در کنار دیگر وسایل آشپزخانه صنعتی محکم کرده و به عنوان یکی وسایل تکمیل‌کننده تجهیزات آشپزخانه‌های‌ صنعتی شناخته شود.


این وسیله‌ ارزشمند در کنار قابلیت بالای خود، از کارایی بسیار ساده‌ای بهره‌مند است. به طوری‌که تنها با قرار دادن ظروف کثیف و اضافه نمودن قرص‌های ماشین ظرفشویی و مایع ظرفشویی و فشردن دکمه‌ تعبیه شده در آن می‌توان به شست وشوی راحت ظروف پرداخت.


با ماشین‌های ظرفشویی صنعتی کدام ظروف قابل شست وشو هستند؟


یکی از نگرانی‌هایی که در خرید ماشین ظرفشویی صنعتی برای مراکز مختلف وجود دارد، این است که این ماشین‌ها قابلیت شست‌وشوی چه ظروفی را داشته و آیا امکان شکستگی ظروف در آن‌ها وجود دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید عرض کنیم که نحوه‌ طراحی این ماشین‌ها به گونه‌ای بوده که امکان شست‌وشوی ظروف بسیار متفاوتی از نوع چینی گرفته تا استیل و مسی و... را به وجود آورده و بدون کوچک‌ترین حرکت و جابه‌جایی ظروف تنها از طریق تنظیم نحوه‌ کف پاشی یا آب پاشی به ظروف، به چربی‌زدایی و آلودگی‌زدایی آن‌ها اقدام می‌کنند؛ بنابراین ماشین‌های ظرفشویی صنعتی نه از لحاظ ظروف قابل شست‌وشو محدودیتی را به وجود آورده و نه منجر به شکستگی ظروف می‌شوند.


استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی برای کدام مراکز مناسب‌تر است؟


استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی برای مراکزی که معمولاً به عرضه‌ حجم عظیمی از غذا می‌پردازند، مثلاً تالارها که در یک شب ممکن است چندصد نفر مهمان را پذیرایی کنند و یا رستوران‌های بزرگی که از میزان زیادی مشتری در روز یا شب‌های متوالی برخوردارند، بسیار مناسب است. البته در بازار داخلی و مراکز عرضه‌کننده لوازم آشپزخانه صنعتی، علاوه‌بر ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت بالا، هستند ماشین‌هایی که از ظرفیت کمتری بهره‌مند بوده و برای مراکز کوچک‌تر که عموماً از مشتریان کمتری برخوردارند و یا در طول روز تعداد ظروف کمتری را کثیف می‌کنند، طراحی شده‌اند.


ماشین ظرفشویی صنعتی چیست و کجا کاربرد دارد


انواع ماشین‌های ظرفشویی


همان‌طور که در مبحث قبل نیز عرض نمودیم، ماشین‌های ظرفشویی همگی از یک ظرفیت مشخصی برخوردار نبوده و در طراحی‌های متفاوت با ظرفیت‌های مختلفی موجودند که هر شخص براساس صلاح‌دید خود و میزان ظرفی که قرار است در یک روز با آن ماشین ظرفشویی شست‌وشو دهد، می‌بایست به انتخاب یکی از انواع ماشین ظرفشویی صنعتی ۲۰۰۰ تکه، ۱۲۰۰ تکه، ۵۴۰ تکه و... در برندهای مختلف و مورد اطمینان خود بپردازد.


ماشین‌های ظرفشویی ۲۰۰۰ تکه


ماشین‌های ظرفشویی ۲۰۰۰ تکه که برای مراکز بزرگ‌تر با ظروف بیشتر طراحی شده‌اند، دارای عملکردی تماماً اتوماتیک بوده و در کنار شست‌وشوی ظروف از قابلیت خشک کن نیز برخوردار است؛ به طوری‌که با استفاده از این قابلیت بلافاصله پس از خروج ظروف از ماشین ظرفشویی صنعتی می‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده نمود.


ماشین ظرفشویی ۱۲۰۰ تکه


ماشین ظرفشویی صنعتی ۱۲۰۰ تکه با برخورداری از ظرفیت حدواسط، برای مراکزی که از حجم ظروف کمتری تا ۱۲۰۰ تکه برخورداراند، مناسب بوده و به صورت نیمه اتوماتیک ظرف یک ساعت می‌تواند به شست شوی ظروف بپردازد. برای شست وشوی ظروف توسط این دستگاه تنها کافی است به قرار دادن ظروف در سبد دستگاه پرداخته و سپس به بالا بردن درب و انتقال سبد ظروف کثیف به داخل دستگاه و ریختن ماشین ظرفشویی در قسمت مخصوص آن اقدام نمود.


ماشین ظرفشویی۵۴۰ تکه


یکی از متداول‌ترین و پرفروش‌ترین ماشین ظرفشویی صنعتی مدل ۵۴۰ تکه‌ آن است. ارتفاع کم این ماشین ظرفشویی و قیمت مناسب آن عاملی مؤثر در افزایش میزان تقاضای خرید این محصولات است. به طوری‌که به همین علت بسیاری از رستوران‌های کوچک‌تر این ماشین ظرفشویی را به دیگر محصولات ترجیح می‌دهند.


میزان مصرف آب با ماشین‌های ظرفشویی صنعتی


یکی از تردیدهایی که در خصوص تهیه ماشین ظرفشویی صنعتی وجود دارد، میزان آب مصرفی توسط این دستگاه‌ها است؛ به گونه‌ای که برخی از افراد با تصور مصرف بالای آب توسط این دستگاه‌ها به سراغ تهیه آن نرفته و به شست‌وشوی ظروف با دست می‌پردازند. این درحالی است که در طراحی جدیدترین ماشین‌های ظرفشویی با تعبیه پمپ و مخزن مخصوص سعی شده تا فشار آب مصرفی افزایش یافته و درنتیجه طول دوره‌ شست‌وشو و میزان آب مصرفی کل کاهش پیدا کند.


ماشین ظرفشویی صنعتی چیست و کجا کاربرد دارد


نحوه‌ نگهداری اصولی از تجهیزات متفاوت آشپزخانه صنعتی


در استفاده از تجهیزات آشپزخانه‌ صنعتی و رستوران ازجمله ماشین‌های‌ ظرفشویی صنعتی، انواع خنک‌کننده‌ها یا غذاسازها و فرها، توجه به شیوه‌ نگهداری این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری‌که کار کشیدن از این دستگاه‌ها بیش از حد ظرفیت تعیین شده آن یا بی‌توجهی به انجام سرویس دوره‌ای آن، منجر به کاهش طول عمر این دستگاه‌ها خواهد شد.
درصورت تمایل به خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز آشپزخانه صنعتی در برندها و طراحی‌های متفاوت می‌توانید به وبسایت فروشگاه اینترنتی نگین طبخ مراجعه نمایید. نگین طبخ یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین فروشگاه لوازم آشپزخانه صنعتی است؛ سرخ کن صنعتی، یخساز صنعتی، فر پیتزا صندوقی، پلوپز صنعتی و خورش پز صنعتی از جمله تجهیزات دیگری است که نگین طبخ خاورمیانه عرضه می کند. نگین طبخ با بهره‌مندی از مشاوران زبده و حرفه‌ای و اعمال قیمت رقابتی می‌تواند خرید موفقیت‌آمیزی را برای‌تان به ارمغان آورد. در صورت تمایل به مراجعه به این مرکز می‌توانید از آدرس اینترنتی negin-tabkh.com استفاده نمایید.



انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته