دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1394 - 13:07
معاون آموزشی وزارت علوم خبر داد:

ایجاد نمایندگی دانشگاه‌های خارجی در مناطق آزاد

معاون آموزشی وزیر علوم خبر داد وزارت علوم در حال تدوین قانون برای ایجاد نمایندگی دانشگاه‌های خارجی در مناطق آزاد تجاری است.
کد خبر : 64602

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجتبی شریعتی‌نیاسر صبح امروز در ششمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه شهید بهشتی گفت: «در برنامه ششم توسعه، موضوع ایجاد نمایندگی‌های دانشگاه‌های خارجی در مناطق آزاد آمده است و وزارت علوم در حال تدوین قانون لازم برای انجام این کار است».


او ادامه داد: «در گذشته بستر لازم برای اجرای تمام احکام نقشه جامع علمی کشور وجود نداشت، اما اکنون زمینه دستیابی به این احکام فراهم شده است».


معاون آموزشی وزیر علوم افزود: «مباحث بین‌المللی آموزشی و علمی در قانون برنامه پنجم توسعه وجود داشت اما به بخشی از آنها دست نیافتیم که امیدواریم با اجرای برجام بتوانیم به این احکام دست یابیم».


شریعتی نیاسر اضافه کرد: «از مجموع قوانین برنامه پنجم در حوزه آموزش عالی، ۳۱.۱ درصد از احکام تکالیفی این برنامه محقق شده و مابقی موکول به برنامه ششم شده است».


او به احکام برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: «در تبصره ۲۳ این برنامه، پیشنهادهایی برای ایجاد دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی و ایجاد شعب واحدهای آموزشی خارجی ارائه شده است که امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق‌بخشی به این اهداف گام برداریم».


معاون آموزشی وزیر علوم گفت: «در حوزه بین‌الملل، توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی بسیار مهم است‌ و در برنامه ششم، دانشگاه‌ها مجاز شده‌اند با مراکز خارج از کشور ارتباط برقرار کنند».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته