دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1401 - 00:10
ترقی در گفت‌وگو با آنا:

کشورهای خودباخته غرب آیینه خود را در وضعیت اوکراین مشاهده کنند/ آمریکایی‌ها همیشه از تعهدات بین‌المللی شانه خالی می‌کنند

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: همه کشورهایی که خود را در اختیار غرب قرار داده‌اند و به عنوان پایگاه غرب و به نیابت از آنها عمل می‌کنند باید آینده خود را در آیینه افغانستان، لیبی و اوکراین ببینند.
کد خبر : 645608
حمیدرضا ترقی



حمید رضا ترقی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا با اشاره به بحران اوکراین و موضع غرب در قبال این کشور اظهار کرد: تاکنون دولت‌های متعددی از نیش فریب غربی‌ها گزیده شده اند، دولت‌هایی که با اعتماد به غرب تکیه کرده اند و بعضا از فناوری و توان هسته‌ای خود گذشته اند و یا با پذیرش سیاست‌های آمریکا به نوکر آنها تبدیل شده اند باید به این جمع بندی رسیده باشند که غربی‌ها اصولا به تعهداتشان پایبند نیستند.


معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تضمین غربی‌ها اصولا هیچ پایه و اساسی ندارد، گفت: غربی‌ها به تعهدات خود پایبند نیستند، زیرا برای آنها هدف وسیله را توجیه می‌کند و طبیعتا وقتی که منافع خودشان را ملاک قرار می دهند هیچ گاه کشورهایی که به عنوان عامل آنها محسوب می شدند به طور مداوم مورد حمایت قرار نمی دهند، غربی‌ها وقتی که استفاده خود را از این کشورها می‌برند آنها را رها می کنند، نمونه این کشورها عبارتند از لیبی، افغانستان و اخیرا هم اوکراین.


وی ادامه داد: در مسئله اخیر کشور اوکراین با شفافیت می توان وضعیت کشورهای خود باخته در مقابل غرب را مشاهده کرد، همه کشورهایی که خود را در اختیار غرب قرار داده اند و به عنوان پایگاه غرب و به نیابت از آنها عمل می‌کنند، باید آینده خود را در آیینه افغانستان، لیبی و اوکراین ببینند.


ترقی اضافه کرد: این درسی است که خوشبختانه ملت ما و رهبری معظم انقلاب اسلامی متوجه آن بودند و اجازه ندادند که کشور ما تحت تاثیر چنین سیاستی قرار بگیرد و اعتماد به غرب داشته باشد.


وی با اشاره به مذاکرات هسته ای در وین گفت: امروز هم شما در مذاکرات می بینید جمهوری اسلامی بر روی تضمین عملی تکیه دارد و به غرب اعتماد ندارد و هنوز اجازه نداده است ایالات متحده به دلیل بد عهدهای گذشته در جمع مذاکره کنندگان قرار بگیرد.


این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: دنیا باید بفهد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها پایبند به هیچ تعهد بین المللی نیستند مگر اینکه آن معاهده بین المللی آن چنان به منافعشان گره بخورد که به راحتی نتوانند از تعهد بین المللی خود شانه خالی کنند.


عضو شورای مرکز حزب موتلفه اسلامی گفت: امیدواریم که دیگر کشورهای منطقه که به عامل سیاست‌های آمریکا در منطقه تبدیل شده اند، ‌از شرایط کنونی اوکراین درس بگیرند و دست از تکیه و اتکا به غربی‌ها بردارند.


انتهای پیام/۴۰۱۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
۰
بایدن هیچ غلطی نمی تواند بکند چون بلافاصله دولت دموکرات ها منحل میشه
و دوباره جمهوری خواهان در امریکا به قدرت می رسن
در صو رتیکه مردم امریکا و اروپا خواهان جنگ نیستند و بدنبال رفاه و آسایش خودشان می باشند و در صورت عدم دخالت غیرعاقلانه در جنگ دوباره دموکرات ها در امریکا در انتخابات بعدی به قدرت می رسند.
در مجموع حتی خود کارشناسان ، متفکران و اندیشمندان غربی متوجه ناکارآمدی ساختار کنونی نظام بین الملل و نیاز به تغییر این ساختار و ایجاد توازن در سهم شرق و غرب در تعریف ایدئولوژی جهانی و به پایان راه رسیدن رویای امریکایی اذعان دارند.
هلدینگ شایسته