دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1393 - 17:47
رویدادهای دانشگاهی

کوتاه از واحدهای زرقان، شوشتر، سبزوار، دزفول، آزادشهر، ایلخچی، تاکستان، اردبیل و سما رشت

مسئول دفتر ارتباط با صنعت به همراه استادان گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی از فاز اول خط یک قطار شهری تبریز بازدید کردند.
کد خبر : 6456

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این بازدید، استادان با آشنایی با پست‌های برق LPS و RS از سایر تاسیسات برقی پروژه با توضیح کار‌شناسان مربوطه آشنا شدند. بازدیدکنندگان مسیر فاز اول را با قطار طی کرده و از مراحل تکمیلی و ایستگاه های آن آشنا شدند.


مهندس رضایی مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی گفت: رشته مهندسی تکنولوژی برق مترو برای اولین بار در شمال غرب کشور در مقطع کار‌شناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی دایر و دانشجویان از نیمسال دومین سال تحصیلی ۹۴-۹۳ مشغول به تحصیل است.


ارائه مقاله معاون آموزشی واحد زرقان در کنفرانس بین المللی امارات


مقاله محمدرضا مسلمی با عنوان Effects of position and shape of atomic defects on the band gap of Graphene Nano Ribbon superlattices در کنفرانس بین المللی میکروالکترونیک و نانوالکتروینیک (ICMN ۲۰۱۵) در کشور امارات متحده عربی (دبی) ارائه شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون آموزشی واحد زرقان گفت: در این مقاله با بررسی نواقص شبکه در نانو نواهای گرافین، و معرفی چند نقص شبکه‌ای متفاوت، به بررسی تاثیر آن‌ها بر روی ساختار باند الکترونیکی این نانو ساختار‌ها پرداخته شد.


مسلمی ادامه داد: نتایج مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که با تغییر محل نواقص شبکه‌ای می‌توان گاف انرژی را درون این نانو ساختار‌ها تنظیم کرد. این کنفرانس در ۲۶ و ۲۷ فوریه ۲۰۱۵ در دبی برگزار شد.


سمینار علمی «بررسی وظایف و اختیارات دادسرا و دادستان» در دانشگاه آزاد شوشتر


به همت گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر و با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان این رشته با مسائل قضایی و حقوقی، سمینار علمی با موضوع «وظایف و اختیارات دادسرا و دادستان» برگزار شد.


در این نشست علمی که جمعی از استادان و دانشجویان رشته حقوق شرکت داشتند دادستان شهرستان مسجد سلیمان در سخنانی با توجه به اینکه در هر جامعه‌ای دادگستری مرجع رسیدگی به شکایات و دادخواهی مردم است گفت: دادگستری از دو بخش داذدگاه و دادسرا تشکیل می‌شود و هر کدام وظیفه خاصی بر عهده دارندکه قانونگذار برای آن معین کرده است.


علی ادبی با توضیح اینکه هر عملی که قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است جرم محسوب می‌شود، گفت: وظیفه دادسرا از زمان وقوع جرم آغاز میشود که با فرایندهای مشخص به بررسی جوانب مختلف جرم و ادله لازم می‌پردازد.


وی با تاکید بر اینکه دادرسی در پنج مرحله انجام می‌شود با توجه به چارت سازمانی دادسرا‌ها، گفت: دادسرا از دادستان، دادیار و بازپرس تشکیل شده است اما همه امور با نظارت دادستان انجام می‌شود و در این راستا دادیار مستقل از دادستان نیست و کلا نظریه دادیار حتما باید به تائید دادستان برسد در حالیکه در صورت اختلاف نظر میان دادستان و بازپرس موضوع برای تعیین تکلیف به دادگاه اجرا می‌شود.


نقد و بررسی «طرح ملی امید» در دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از برگزاری مراسمی به‌مناسبت گرامیداشت روز پرستار با عنوان «بررسی و تحلیل طرح ملی امید» در این دانشگاه خبر داد.


حجت‌الاسلام حسین براتی با توجه به حضور معاون هماهنگی طرح ملی امید استان خراسان‌ رضوی در این مراسم با معرفی طرح ملی امید گفت: این طرح با محوریت معنویت و اخلاق در جامعه، در پی کاهش میزان جرایم، خسارات، محرومیت‌ها و آسیب‌های فردی و اجتماعی جامعه است.


وی با بیان اینکه تحقق این امر باعث ارتقاء مکارم اخلاقی و سلامت اجتماعی و مهارت‌های زندگی ایرانی-اسلامی می‌شود، افزود: اجرای طرح ملی امید با هدف تحکیم و تعالی بنیان خانواده‌ها، ارتقاء‌ توانایی‌ها سلامت روانی و اجتماعی و تقویت روابط بین‌ فردی و گروهی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی است. گردهمایی بررسی و تحلیل طرح ملی امید با حضور دانشجویان خواهر دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار به‌ مناسبت گرامیداشت مقام والای حضرت زینب (س) و روز پرستار در مسجد پیامبر اعظم (ص) این دانشگاه برگزار شد.


برپایی جشنواره غذایی در واحد دزفول


با همکاری حوزه معاونت دانشجویی و کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر واحد دزفول جشنواره غذایی به نفع کودکان سرطانی برگزار شد که با استقبال بسیار خوب دانشجویان و پرسنل مواجه شد.


دکتر سید علی فاضل‌زاده معاون دانشجویی واحد دزفول در حاشیه این جشنواره گفت: هزینه خرید مواد اولیه این جشنواره به صورت خیریه جمع آوری و عواید حاصل از برنامه که مبلغی حدود سه و نیم میلیون تومان بود به مؤسسه حمایت از کودکان سرطانی اهداء شد.


فاضل‌زاده با تقدیر و تشکر از تمامی افرادی که در این امر خیر مشارکت داشتند به ویژه دانشجویان کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر واحد دزفول افزود: این دومین جشنواره خیریه غذا در سال ۹۳ بود که در واحد دزفول برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد و به همین دلیل حوزه معاونت دانشجویی درصدد سامان دهی برنامه‌های خیریه با مشارکت عمومی به ویژه دانشجویان به صورت منظم در سال آینده است.


عضو هیئت علمی واحد آزادشهر به مرتبه دانشیاری ارتقا یافت


طی حکمی از سوی دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و پیشنهاد کمیته منتخب واحد آزادشهر، دکتر سیده زهرا سید النگی عضو هیئت علمی گروه آموزشی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر به مرتبه دانشیاری ارتقا یافت.


در این حکم آمده است، امید است در مرتبه جدید نیز با تائیدات خداوند تبارک و تعالی، منشائ خدمات بهتر و ارزشمندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دانشجویان عزیز بوده و در توسعه علم و دانش گام‌های موثرتری بردارید.


اجرای موفقیت آمیز طرح مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه (طرح مدام) در سما واحد رشت


دانش آموزان دبیرستان دختران سما واحد رشت دوره دوم یک روز تمام مدرسه را اداره کردند و به طور عملی مدرسه خود را مدیریت کردند.


در این برنامه که به نام (طرح مدام) مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه نام دارد، کلیه مسئولیت‌های ستادی مدرسه اعم از مدیریت، معاونت آموزشی، پرورشی و اجرایی، مشاوره تحصیلی، معلمان، خدمه و مسئولیت‌های دیگر، خود دانش آموزان بودند که از قبل از سوی مدیریت آموزشگاه و صلاحیت دانش آموزان در زمینه درسی و انضباطی انتخاب شده بودند.
از فعالیت‌های فوق برنامه این روز، برگزاری صبحگاه، و برگزاری جشن بود که به طور کامل از سوی خود دانش آموزان برنامه ریزی و اجرا شد.
اجرای طرح «مدام» در مدرسه به دانش آموزان فرصت اظهار نظر می‌دهد و به رشد جنبه‌های مختلف شخصیتی آن‌ها کمک می‌کند و موجب پیشرفتشان می‌شود.


جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در واحد تاکستان


این جلسه با حضور حجت الاسلام حیدری، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، هیئت رئیسه واحد در اتاق شورای کتابخانه مرکزی برگزار شد.


حیدری با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی مستلزم احیاء علوم ائمه معصومین است و پرداختن به مسئله امر به معروف و نهی از منکر از سفارشات اکید بزرگان دین است.


وی با توجه به حدیث شریفه از حضرت زهرا (س)، گفت: حضرت زهرا (س) به خواندن قرآن که همانا سخن خداست، نگاه کردن به جمال پیامبر که فرستاده خداست و انفاق در راه خدا، شیعیان را به انجام کار‌ها در راه خدا سفارش کرده‌اند و ما به پیروی از این سفارشات در دانشگاه ملزم به اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستیم.


حیدری با توجه به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر ، گفت: وظیفه ماست که به بررسی معروف‌ها و منکر‌ها در دانشگاه بپردازیم و سعی در تقویت معروف‌ها و از بین بردن منکرات باشیم و انجام این امر خطیر، همت همه مسئولان دانشگاه، استادان و کارکنان و حتی خود دانشجویان را می‌طلبد.


رقابت دانشجویان واحد اردبیل در چهار رشته ورزشی


نفرات بر‌تر واحد اردبیل برای حضور در رقابت‌های کشوری در چهار رشته ورزشی برادران معرفی شدند.
این مسابقات در رشته‌های شطرنج، کاراته، کشتی آزاد و فرنگی و تکواندو طی چهار روز در مجموعه ورزشی واحد اردبیل برگزار شد و نفرات بر‌تر هر رشته برای عضویت در تیم استان برای حضور در رقابت‌های کشوری معرفی شدند. قضاوت این رقابت‌ها بر عهده داوران رسمی فدراسیون‌های مربوطه بود.
در مسابقات کشتی فرنگی که یکی از رشته‌های پر استقبال استان محسوب می‌شود به دلیل عدم اعلام آمادگی واحد‌ها برای شرکت در رقابت‌های استانی، تربیت بدنی واحد اردبیل از کشتی گیران زبده برخی از واحد‌ها برای حضور در رقابت‌های درون واحدی دعوت کرده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته