تکنیک های خرید هدیه برای افراد سخت پسند
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، باتوجه به اینکه خرید هدیه برای افراد بسیار پیچیده است نمیتوان صرفا یک فرمول یکسان را برای همه افراد در همه شرایط پیشنهاد کرد. کاملا واضح است که حتی اگر چنین فرمولی نیز موجود باشد در همه موقعیتها موفقیت آمیز نخواهد بود. پس به جای یادگرفتن یک فرمول نهچندان خوب، بهتر است با برخی تکنیکها و روشهای اصولی برای تهیه هدیه آشنا شوید.
این تکنیکها به قدری موثر هستند که میتوانید در انتخاب هدیه برای افراد سختپسند نیز از آنها بهرهمند شوید. در ادامه تک تک این تکنیکها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. در انتها خواهید توانست بهترین هدیههای را برای همه افراد تهیه کنید، حتی برای افراد سخت پسند. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
7 تکنیک خرید هدیه برای افراد سخت پسند
-
دقت، اصلیترین نکته خرید هدایا !
از آنجایی که دقت کردن بیش از همه تکنیکها تاثیرگذار است، لازم دانستیم در همین ابتدای مقاله در خصوص آن صحبت کنیم. شاید با خودتان بگویید، خب همه در هنگام انتخاب هدیه دقت میکنند، این دیگر چه تکنیکی است؟!
در توضیح آن باید اشاره کنیم که منظور از دقت، توجه داشتن به عملکرد اطرافیان است. با دقت کردن به چنین نکاتی بهتر میتوانید درخصوص نوع هدایای تصمیمگیری کنید. در واقع این کار به شما کمک خواهد کرد، ذهن مخاطب را بخوانید و به نوعی به جای او فکر کنید. در نتیجه خواهید توانست سراغ بهترین گزینهها از نظر او بروید. این تکنیک حتی برای سختپسندان نیز کارساز است.
-
از مخاطب سوال کنید!
این تکنیک بیشتر در انتخاب هدیه برای خانواده و افراد نزدیک مناسب است، نه در مورد مشتریان. پس برای انتخاب هدایای تبلیغاتی کمتر میتوان از این روش استفاده کرد. چون شما به همه مخاطبان دسترسی ندارید، بنابراین نمیتوانید از همه آنها درخصوص هدیه محبوبشان سوال کنید.
البته حتی در چنین مواردی نیز میتوانید از پرسش بهرهمند شوید. راهی که پیش رو دارید استفاده از پرسشنامه و گپ و گفت با کارمندان و آگاهی یافتن از نیازهای آنان است. در نتیجه این روش میتواند در تهیه هدایای سازمانی آراهنر برای کارکنان نیز روش مناسبی باشد.
-
خرید هدیه را برای دقیقه نود نگه ندارید!
شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که چند ساعت مانده به مناسبت خاصی به دنبال انتخاب هدیه باشید. اگر شانس بیاورید میتوانید یک هدیه مناسب پیدا کنید اما انتظار پیدا کردن هدیهای خاص را در چنین موقعیتی نداشته باشید. پس اگر میخواهید برای افراد سخت پسند هدیه تهیه کنید از روزهای پیشتر در مورد گزینههای پیشروی خود تحقیق کنید تا با عجله مجبور به انتخاب یک گزینه نه چندان مناسب نباشید.
این نکته در خصوص انتخاب هدیه تبلیغاتی نیز بسیار مهم است، حتی اگر بخواهید به صورت اینترنتی و تلفنی هدیه خود را انتخاب کرده و سفارش دهید. برای مثال اگر در نظر دارید از فروشگاه محبوب آراهنر نیز هدیه بخرید، بهتر است زودتر گزینههای مختلف را باحوصله بررسی کنید و به موقع سفارش خود را برا خرید هدایای تبلیغاتی آراهنر ثبت نمایید.
-
سراغ هدیههای تکراری نروید!
ممکن است با خود فکر کنید هدیهای که پیشتر نیز خریدهاید و موردپسند واقع شده است، همیشه میتواند گزینه خوبی باشد. این تفکر اشتباهترین چیزی است که میتوانید به آن بیاندیشید. پس بهتر است به هیچ عنوان سراغ گزینههای تکراری نروید.
خوبی هدیه به این است که تنوع و نوآوری داشته باشد. بخصوص اگر این هدیه برای فردی سخت پسند است. حتی اگر انتخاب هدیه برای این افراد بسیار سخت نیز باشد، نباید سراغ هدایای سالهای قبلتر بروید. برای مثال وقتی از هدایای مدیریتی صحبت میشود، ذهن همه ناخودآگاه سراغ دفتر یادداشت و روان نویس و مواردی از این دست میرود. با توجه به اینکه مدیران ممکن است بارها از این هدایا دریافت کرده باشند، بهتر است دیگر سراغ این گزینههای تکراری نروید.
-
از کلیشهها فرار کنید!
علاوه بر اینکه یک هدیه نباید تکراری باشد، نباید کلیشهای نیز باشد. برای مثال ممکن است برای روز معلم همه یک شاخه گل و یا یک کتاب تهیه کنند. این هدیه هرچند زیبا به نظر میرسد اما کلیشهای محسوب میشود. پس بهتر است سراغ گزینههای بدیعتری بروید و دست به انتخابهای بهتری بزنید.
برای مثال با مراجعه به وبسایت آراهنر میتوانید گزینههای نو و جذابی را بیابید که بیشک موردپسند همه مخاطبان حتی سخت پسندان نیز واقع خواهد شد. در این سایت انواع مختلفی از بستههای هدیه تکی و ترکیبی از لوازم کاربردی گرفته تا وسایل دکوری از صنایع دستی موجود است. همینطور میتوانید گزینههای خوبی را برای مناسبتهایی همانند عید نوروز نیز بیابید.
برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله برای هدایای تبلیغاتی مناسب نوروز آماده شوید! را مطالعه کنید.
-
هدایایی از جنس پول، گزینه مناسبی نیستند!
منظور از هدایای از جنس پول هدیههای نقدی همانند کارت هدیه، سکه و پول نقد است. چنین هدایایی نه در محیط کاری و نه برای اعضای خانواده مناسب است. برای مثال اعضای خانواده شاید تصور کنند شما وقت کافی برای انتخاب هدیه نداشتهاید و یا نخواستهاید زمان خود را صرف انتخاب هدیه کنید، در نتیجه چنین مواردی را به آنان هدیه کردهاید.
از طرفی در محیطهای کاری نیز هدایایی از جنس پول، باعث ایجاد شک و شبهات و گمانهزنی در خصوص شما و روابط کاریتان خواهد شد. پس به هیچ عنوان نباید چنین هدایایی را تهیه کنید. حتی اگر فرصت کافی نیز در اختیار نداشته باشید، انتخاب هدیهای ساده بهتر از هدیه کردن پول نقد است.
-
بستهبندی هدایا را جدی بگیرید!
ممکن است شما ساعات طولانی را برای انتخاب هدایا از میان گزینههای متنوعی صرف کرده باشید. درنهایت نیز ممکن است هدیه شما از محصولات گران قیمت باشد. در چنین شرایطی اگر هدیه شما بستهبندی شکیل و مناسبی نداشته باشد به هیچ عنوان تاثیر مطلوبی بر مخاطب شما نخواهد داشت.
در واقع جلوه اصلی یک هدیه به نمای بیرونی و یا همان بستهبندی و جعبه آن است. اگر این نمای بیرونی مناسب نباشد در همان نگاه اول مخاطب را دلزده خواهد کرد. حتی اگر پس از باز کردن هدیه با محصولات خاص و لوکسی نیز روبرو شود باز تاثیر مثبتی در ذهن وی ایجاد نخواهد شد.
به همین دلیل همواره به بستهبندی هدیه و ارائه آن در شکل و ظاهری مناسب تاکید میشود. امروزه میتوانید بر اساس نوع هدیه خود انواع مختلفی از بستهبندی های چوبی، هارباکس، شیشهای، نقاشی شده و یا پوشانده شده و با قلمکار و ... را بیابید.
نکاتی که باید در خصوص خرید هدایای تبلیغاتی برای افراد سخت پسند رعایت کنید!
همه نکاتی که پیشتر اشاره شد در انتخاب هدایای تبلیغاتی نیز صدق میکند. تنها یک نکته را باید در خصوص این هدایا جدیتر بگیرید و آن بررسی رقبا است. در واقع در انتخاب هدایای خانوادگی شما رقیب خاص و هدف تجاری بخصوصی ندارید. پس میتوانید خیلی راحتتر حتی برای افراد سخت پسند نیز هدیه انتخاب کنید. در مورد هدایای تبلیغاتی باید رقبا را نیز بررسی کنید تا بتوانید بهترین هدیه را در رقابت با آنان در نظر بگیرید.
نکته دیگری که باید دقت داشته باشید، وضعیت مالی شرکت شما است. در واقع بودجهای که برای تبلیغات کنار میگذارید بسیار مهم است و بهتر است در چاچوب این بودجه حرکت کنید. در غیر این صورت نه تنها کسب و کار شما پیشرفت نخواهد کرد، حتی ممکن است دچار زیانهای مادی بزرگی شوید که باعث افول شرکت شما شود.
با در نظر گرفتن این دو نکته و سایر تکنیکهای 7 گانهای که پیشتر اشاره شد، میتوانید بهترین هدایای موجود در بازار را برای مخاطبان مختلف خود در تمامی مناسبتها تهیه کنید.
انتهای پیام/ ر
انتهای پیام/