دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1400 - 13:27
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی ۲۸ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز پنجشنبه در استان مرکزی که ۶۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال باید ساخته شود عملیات اجرایی ۲۸ هزار واحد شهری و روستایی آغاز شد که تقریباً ۵۰ درصد کل سهم این استان می‌باشد.
کد خبر : 645398
قاسمی

 رستم قاسمی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: با شروع یک میلیون مسکن در سال به برنامه چهار میلیون تا پایان دولت سیزدهم نمی‌رسیم، چون ساخت مسکن در کشور حدود یک و نیم تا دو سال زمان می‌برد بنابراین برنامه ما برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دو قسمت دو میلیونی می‌باشد که تا پایان دولت سیزدهم این تعهد را انجام می‌دهیم.


 قاسمی گفت: امروز پنجشنبه در استان مرکزی که ۶۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال باید ساخته شود عملیات اجرایی ۲۸ هزار واحد شهری و روستایی آغاز شد که تقریباً ۵۰ درصد کل سهم این استان می‌باشد و مقرر شد در سفر رئیس جمهور که حدود یک تا


دو ماه آینده به این استان می‌باشد باقی مانده سهم واحد مسکونی استان انجام شود، چون بخش زیادی از زمین پیش بینی شده است و در شهرهای جدید امیرکبیر و شهرهای پیش بینی شده دیگر بتوانیم سهم استان را شروع کنیم، البته امروز عملیات اجرایی سهم دو ساله این استان شروع شد.


وی خاطرنشان کرد: در استان گلستان هم فردا عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی شروع خواهد شد و برنامه ریزی برای حداقل ۵۰ درصد تعیین شده برای استان را انجام خواهیم داد.


وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در استان‌های شمالی یکی از محدودیت ها، مشکلات زمین می‌باشد که با روش‌های مختلفی بخشی از این زمین‌ها تأمین شد و برای تأمین باقی مانده زمین‌ها هم پیگیری لازم به عمل می‌آید.


 قاسمی گفت: در بسیاری از استان‌ها زیرساخت‌ها آماده شد و عملیات اجرایی در آنجا شروع شده است، در استان آذربایجان شرقی بخش زیادی از زیرساخت‌ها برای شروع عملیات آماده شد و همدان هم در حال انجام است.


وی افزود: در استان کرمانشاه عملیات اجرایی حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در کل استان و حدود ۱۰ هزار واحد در شهر کرمانشاه شروع شد.


 قاسمی ادامه داد: زمین تا پایان سال برای حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد از سه میلیون واحد شهری که در دستور کار است آماده خواهد شد.


وی گفت: همه استان‌ها را به طور مرتب پیگیری می‌کنیم تا عملیات اجرایی در آنجا به موقع شروع شود.


وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بر اساس توافق با شورای پول و اعتبار، سهم هر واحد مسکونی و استان به لحاظ سقف وام اعلام کردیم که بر این اساس در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون تومان و در روستا هم ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد و بانک‌ها الآن عملیات اجرایی آن را شروع کردند و این تسهیلات اقساط ۲۰ ساله دارند.


وزیر راه و شهرسازی درباره وام ودیعه مسکن هم گفت: الآن در سایت وزارت راه و شهرسازی ثبت نام انجام می‌شود، اما در بودجه بر اساس آن چه که تا کنون در کمیسیون تلفیق تصویب شده است، ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن در اختیار خواهیم داشت که بر اساس ثبت نام، مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته