دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس شورای تأمین دام کشور در گفت‌وگو با آنا:

بازار گوشت قرمز کشش افزایش قیمت ندارد/عدم وجود مشکل در تامین نهاده‌های دامی

پوریان گفت:به دلیل عدم امکان انبار کردن گوشت و قرار گرفتن آن در بازه قیمتی ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان و وضعیت تقاضا، بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.
کد خبر : 645326
قرمز

منصور پوریان رئیس شورای تأمین دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی،صنعت تعاون خبرگزاری آنا با اشاره به وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور اظهار کرد: تولید کنندگان دام زنده به دلیل افزایش هزینه‌های تولید در بازه زمانی طولانی با شرایط ویژه‌ای مواجه هستند، این موضوع به طور کلی باعث شده است که بازار گوشت قرمز با نوسانات فراوانی همراه شود.


وی درباره وضعیت نهاده های دامی با توجه به وقوع درگیری بین روسیه و اوکراین افزود: با توجه به اینکه روسیه با تحریم‌های گسترده از سوی کشورهای غربی مواجه است، به دنبال توسعه بازارهای خود در کشور ایران هند و چین است و این شرایط می‌تواند میزان تبادل تجاری ایران و روسیه را به شدت افزایش دهد به نظر نمی رسد مشکلی در تامین نهاده‌ها وجود داشته باشد.




بیشتر بخوانید:


آغاز توزیع هوشمند گوشت قرمز در ۲۲ مرکز استان کشور




پوریان گفت: با بالا رفتن قیمت گوشت قرمز، میزان تقاضا برای خرید گوشت‌های دولتی به دلیل قیمت پایین تر افزایش یافته است اما گوشت‌های بازار آزاد با کاهش تقاضا مواجه شده است.


رئیس شورای تامین دام کشور عنوان کرد:به دلیل عدم امکان انبار کردن گوشت و قرار گرفتن آن در بازه قیمتی ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان و وضعیت تقاضا، بازار کشش افزایش قیمت بیشتر را ندارد، تولیدکنندگان در این شرایط به دنبال حفظ چرخه عرضه و تقاضا هستند.


وی افزود: گوشت‌های دولتی با قیمت پایین تر عرضه می‌شود که این موضوع سبب کاهش قیمت‌ شده است، وجود سیاست‌های انقباضی و تصمیمات مدیران دولتی بر بازار گوشت قرمز تأثیرگذار بوده است، نبود سیاست‌های حمایتی و اعمال نشدن آن باعث ایجاد تقاضای کاذب در زمان خرید حمایتی و برنامه صادراتی شد اما اجرا نشدن این طرح باعث افزایش قیمت در بازار شد، برای سازماندهی بازار گوشت در سال آینده باید برنامه وجود داشته باشد و بازار را مدیریت کرد.


پوریان بیان کرد: در بازار پرورش دام تولید نژاد خاصی که قیمت آن بسیار بالا باشد وجود ندارد و عکس‌ تکه های گوشت که در فضای مجازی تحت عنوان استیک تام و جری معرفی می‌شود یک قیمت غیر واقعی است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته