دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1400 - 17:55
بطحایی خواستار شد؛

استفاده از راهنمایی‌ و تجربه مدیران موفق مدارس سما در اجرای برنامه‌ها

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خواستار استفاده از راهنمایی‌ها، تجربیات و نظرات مدیران موفق مدارس در راستای ایجاد زمینه‌ها و برنامه‌های پوششی که در واحدهای مختلف در دستورکار قرار خواهد گرفت، شد.
کد خبر : 645140
نشست مشترک و برخط مجازی سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، صبح امروز به همت حوزه معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی سما یزد، نشست مشترک و برخط مجازی سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولان واحدهای دانشگاهی کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس به ریاست محمدرضا دهقانی اشکذری و همچنین با حضور سیدعلی المدرسی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد یزد و سایر همکاران این حوزه به‌صورت آنلاین در سالن شهید سلیمانی واحد یزد برگزار شد.(بیشتر بخوانید)


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی هم با تشکر از مجموعه فعالیت‌های انجام‌شده تاکنون توسط همکاران سمای کشور، خواستار استفاده از راهنمایی‌ها، تجربیات و نظرات مدیران موفق مدارس در راستای ایجاد زمینه‌ها و برنامه‌های پوششی که در واحدهای مختلف در طول سال جاری و همچنین در سال ۱۴۰۱ در دستورکار قرار خواهد گرفت، به‌منظور احیای این برنامه‌ها شد.


سیدمحمد بطحایی عنوان کرد: در نخستین جلسه سال ۱۴۰۱در راستای تشریح و تبیین و مرور برنامه ۱۴۰۰، نظرات و صحبت‌های مدیران را در راستای جامعه عمل پوشاندن به سند تحول و تعالی دانشگاه شنوا خواهیم بود و گام‌های بلندی را در این عرصه طبق فرامین رهبری برخواهیم داشت.


استفاده از راهنمایی‌ها، تجربیات و نظرات مدیران موفق مدارس در راستای اجرای برنامه‌ها


وی از خدمات و تلاش‌های ارزنده محمدرضا رحیمی زارچی در مدت تصدی مدارس سمای استان یزد قدردانی کرد و همچنین در جایگاه پست جدید معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد یزد برای وی آرزوی موفقیت کرد.


سیدعلی المدرسی معاون دانشگاه آزاد اسلامی یزد هم هدف از برگزاری این جلسه آنلاین را تبیین دیدگاه‌های حوزه مدیران سما با رویکرد ارتباط‌محوری و برنامه‌محوری و هم‌افزایی بیشتر عنوان کرد.


رئیس دانشگاه آزاد یزد نیز در خصوص مدل‌ها و سبک‌های مدیریتی در مدارس مانند شاگردمحوری، مربی‌محوری، کتاب‌محوری، مدرسه‌محوری و برنامه‌محوری در عصر حاضر در راستای ایجاد شخصیت، بینش و کنش و منش کار صحبت کرد.


محمدرضا دهقانی اشکذری به سه گام مهم تدوین، اجرا و ارزیابی اشاره کرد و گفت: متأسفانه کشور ما کشور برنامه‌ریز است؛ چراکه در هر دوره، مدیریت مطابق سلیقه‌ خود برنامه‌ای را مطرح می‌کند و برنامه بدون ارزیابی و در فاز دوم و سوم ناقص می‌ماند.


استفاده از راهنمایی‌ها، تجربیات و نظرات مدیران موفق مدارس در راستای اجرای برنامه‌ها


وی تبیین کرد: دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۰ یک برنامه راهبردی پنج ساله با عنوان تحول و تعالی دانشگاه طراحی کرده است که تمام حوزه‌های دانشگاه را ازجمله مجموعه سما دربر می‌گیرد و مجموعه سما در محور طراحی الگوی مدرسه‌داری اسلامی ایرانی مبتنی‌بر سند تحول آموزش و پرورش و دارای ۱۵ راهکنش ملزم به اجرای آن هستند.


رئیس دانشگاه آزاد یزد تأکید کرد: نخستین گام در مدرسه در راستای اجرای سند، فرهنگ‌سازی است؛ چراکه مدرسه‌ای که نتواند در این راستا هماهنگی داشته باشد، متهم به شکست است.


دهقانی اشکذری به اهمیت پنج شاخص موفقیت یک مدرسه برنامه‌محور را شامل چشم‌انداز، مهارت، انگیزه، منابع و برنامه عملیاتی بیان کرد و هریک را با تمثیل تجربیات شخصی خود در حوزه مدیریت تشریح کرد.


وی در خصوص اجرای برنامه‌ها نیز خاطرنشان کرد: در این حیطه یکی از بهترین سیاست‌ها در حوزه مدارس و برنامه‌محوری است؛ البته به شرطی که کردن پنج عامل عنوان‌شده در موفقیت لحاظ شود.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد کتاب اوج‌گیری در حوزه اجرای برنامه‌ه؛ در خصوص قواعد سه‌گانه تفکر استراتژیک پیشرفته به نویسندگی ریچ هورواث را در این حیطه معرفی کرد.


انتهای پیام/۴۱۰۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب