دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1394 - 09:36

اوباما برای نخستین‌بار از یک مسجد در آمریکا بازدید می‌کند

کاخ سفید روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه برای نخستین‌بار و با هدف دفاع از آزادی ادیان از مسجدی بازدید می‌کند.
کد خبر : 64505

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اقدام باراک اوباما برای بازدید از مسجد در حالی انجام خواهد شد که به‌تازگی اظهارات ضد اسلامی میان مقام‌های آمریکایی افزایش یافته است.


یک مقام کاخ سفید در این‌باره گفت: «اوباما قصد دارد تا در روز چهارشنبه از مسجد جامعه اسلامی در بالتیمور بازدید و در آنجا با مسلمانان گفت‌وگو کند.»


وی افزود: «اوباما در این بازدید بر لزوم گرایش به ارزش‌های اساسی میان شهروندان آمریکایی، رد افراطی‌گری و حمایت از سنت‌های ملی همچون آزادی مذهب تاکید می‌کند.»


پیشتر اوباما در سفرهای خارج از آمریکای خود از برخی مساجد بازدید کرده بود و این برای نخستین‌بار است که به بازدید مسجدی در داخل خاک آمریکا می‌رود.


اوباما که کمتر از یک سال تا پایان دوران ریاست‌جمهوری‌اش باقی مانده، اظهارات ضد اسلامی برخی مقام‌های سیاسی به‌ویژه دونالد ترامپ، نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، را رد کرده است.


ترامپ که اکنون در صدر فهرست نامزدهای جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد، پیشتر و به‌دنبال حادثه‌ای که در آن یک زن و شوهر مسلمان 14 نفر را در سن برناردینو ایالت کالیفرنیا به ضرب گلوله کشتند، در اظهاراتی خواستار جلوگیری از ورود مسلمانان به ایالات متحده آمریکا شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته