دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جشنواره امامت و مهدویت/ یک استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد؛

تحقق زندگی هدفمند با چشم‌اندازنگری

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر چشم‌انداز نداشته باشیم در زندگی‌ به موفقیت و زندگی هدفمند نمی‌رسیم، اهل علم به این نتیجه رسیده‌اند که باید در زندگی چشم‌انداز داشته باشیم.
کد خبر : 645039
شهرکرد



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرکرد، حجت‌الاسلام نصرت‌الله آیتی در نشست مهدویت، افق چشم‌انداز فرانسلی بشریت که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی واحد شهرکرد با حضور بیش از ۹۰ نفر از استادان، کارکنان و دانشجویان به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه نخبگان چشم‌اندازنگری نیست؛ بلکه آنان باید به آدم‌ها آموزش دهند که چشم‌اندازی متناسب با ساخت و بافت وجودشان انتخاب کنند و به انسان‌هایی که متولد می‌شوند، تعلیم دهند چشم‌اندازی را برای خود انتخاب کنند که متناسب با ظرفیتشان باشد.




بیشتر بخوانید:


نیروسازی و پیوند بین نیروهای منتظر دغدغه اصلی حوزه مهدویت است




وی افزود: توضیح این سؤال که شما چگونه می‌توانید ادعا کنید که خدا ما را چشم‌اندازنگر آفریده این است که آدمی وقتی‌ که از موهبت عقل برخوردار است، وقتی‌ که می‌خواهد کاری انجام دهد قبل از آن‌ تصمیم و فکری در ذهن به وجود می‌آید که به آن فکر می‌کند یعنی اینکه آدمی وقتی‌ می‌خواهد کاری انجام دهد برای خودش یک سری اهداف با افکار متناسب خود تنظیم می‌کند.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اهداف، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستند، اظهار کرد: گاهی اهداف، میان‌مدت هستند مانند یک سرمایه‌گذاری برای ۶ ماه یا یک سال دیگر که یک سودی به دست می‌آید و گاهی اهداف بلندمدت هستند که از آن به‌عنوان چشم‌انداز یاد می‌شود مانند هدف درس خواندن و موفق شدن در رشته تحصیلی که یک هدف بلندمدت محسوب می‌شود.


تمامی انسان‌ها چشم‌اندازنگر هستند


آیتی بیان کرد: تمام انسان‌ها چشم‌اندازنگر هستند و در زندگی ما نمونه‌های مختلفی از آنها را می‌توان مثال زد و چه ضرورت دارد آدمی برای زندگی خودش چشم‌اندازنگر باشد؟.


وی توضیح داد: کتابی به نام قدرت چشم‌انداز چاپ‌شده و مطالب و نکات زیبایی درباره چشم‌اندازنگری ارائه داده که بخشی از آن عبارت است از چشم‌انداز، کلید گشوده بودن دروازه‌هایی است که تاکنون به روی ما بسته بودند و ما را از سرزمین‌های خود محروم ساختند، چشم‌اندازی که به شما امکان می‌دهد از قلمرو آزادی وارد شوید که قلب شما می‌تواند آن را احساس کند.


این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: چشم‌انداز نامرئی‌ها را قابل‌ مشاهده می‌کند و ناشناخته‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و این چشم‌اندازی است که نخستین تمدن را در کتاب مقدس بنیان‌گذاری کرد، چشم‌انداز، تمدن عظیم مصر را پیش از ۴ هزار سال پیش بنیان نهاد و اهرام سه‌گانه را برپا کرد که امروزه نیز هنوز ما را شگفت‌زده می‌کند.


آیتی تبیین کرد: افراد دیگری هم بودند که اهداف و چشم‌اندازنگری داشتند، پس آن‌هایی که در زندگی‌شان هدف و آرمان‌هایی داشتند، توانستند موفق شوند.


وی توضیح داد: چشم‌اندازنگری به آدم جهت می‌دهد، اتفاق‌نظر ایجاد می‌کند، نیرو و انرژی تولید، هویت مشترک ایجاد می‌کند و درنهایت چشم‌اندازنگری باعث می‌شود ظرفیت‌ها و انرژی‌ها از میان نرود.


چشم‌اندازنگری مختص یک بنگاه اختصاصی نیست


این استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد: دانشمندان علوم اجتماعی بیان کردند که چشم‌اندازنگری مختص یک بنگاه اختصاصی نیست و از آن می‌توان در زندگی و اهداف زندگی و حتی زندگی فردی بهره برد.


آیتی با تأکید بر سخنان دانشمندان عنوان کرد: ای مردم بدانید که اگر چشم‌انداز نداشته باشید در زندگی‌تان دچار موفقیت و زندگی هدفمند نمی‌شوید و اهل علم به این نتیجه رسیدند که باید در زندگی خود چشم‌انداز داشته باشیم همان‌طور که ما از افق دین به این مسئله نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که اگر در زندگی چشم‌انداز نداشته باشیم، نمی‌توانیم راحت ادامه دهیم.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته