دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1400 - 10:29
در جریان بررسی بودجه مطرح شد؛

درخواست یک نماینده مجلس برای حذف کمیسیون تلفیق بودجه

یک نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار حذف کمیسیون تلفیق بودجه از چرخه روند بررسی بودجه‌های سالانه شد.
کد خبر : 644964
کمیسیون تلفیق



به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، حسن لطفی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار کرد: معمولاً لایحه بودجه به مدت سه ماه در دولت بررسی و در اواسط آذرماه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.


وی افزود: از ۱۵ آذر ماه تا اوایل اسفند بودجه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، سوال بنده این است که در شرایطی که ۴۵ روز لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، چرا آن طور که باید و شاید به جداول و سایر بخش‌های بودجه رسیدگی نمی‌شود؟


نماینده مردم رزن در مجلس با بیان اینکه برای ما سوال است که در این ۴۵ روز دولت و کمیسیون تلفیق چه گلی به سر بودجه می‌زند؟، گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار پیشنهاد در مورد لایحه بودجه وجود دارد و این حجم از پیشنهادات نمایندگان نشان‌دهنده ناپختگی این لایحه است.


لطفی ادامه داد: همچنین نمایندگان معمولاً در شش ماهه ابتدایی هر سال باید جلوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها بمانند و التماس کنند بلکه بودجه‌های حوزه‌های انتخابیه آن تخصیص یابد.


این نماینده مجلس تصریح کرد: تقاضای بنده این است که تدابیری اتخاذ شود تا در آینده، کمیسیون تلفیق بودجه حذف و فرصت بیشتری به نمایندگان برای ارائه پیشنهاداتشان داده شود تا نمایندگان مجبور نشوند از ارائه پیشنهادات‌شان صرف‌نظر کنند.


انتهای پیام/۴۱۶۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته