دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1400 - 09:15
دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان خبر داد:

خبر جایگزین شود///////////////////////

دبیر دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان از برگزاری نشست تخصصی تحت عنوان: «انتظار، نیرو سازی و پیوند نیرو» در استان کرمان خبر داد.
کد خبر : 644943
 نشست تخصصی تحت عنوان: «انتظار، نیرو سازی و پیوند نیرو» در استان کرمان

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهیان خبرگزاری آنا در کرمان،  افشین صالحی از برگزاری نشست تخصصی تحت عنوان: «انتظار، نیرو سازی و پیوند نیرو» با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمان، دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و همچنین کانون مهدویت دانشگاه آزاد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور استاد دکتر مصطفی ورمرزیار عضو هیئت علمی موسسه موسسه آینده روشن وابسته به پژوهشکده مهدویت قم و با شرکت اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی استان خبر داد.


 صالحی توضیح داد: در ابتدای این جلسه حجت‌ الاسلام دکترمیرشفیعی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن بیان اهمیت نشست‌های تخصصی در حوزه مهدویت بیان داشت که نیروسازی و همچنین پیوند بین نیروهای منتظر یکی از مهمترین دغدغه ها و مسائل این حوزه می باشد.


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی  یکی از رسالت های مهم دبیرخانه مهدویت استان را برگزاری نشست‌ها، وبینار ها و جلسات تخصصی در حوزه مهدویت جهت آگاهی افزایی و رفع شبهات و پاسخ به سئوالات اساتید و دانشجویان دانسته و تصریح کرد: در ادامه این جلسه حجت الاسلام دکتر مصطفی ورمرزیار در خصوص ارتباط انتظار و نیروسازی توضیح داده و گفت: بین انتظار و نیرو سازی رابطه بسیار مهمی وجود دارد و از زمینه های ظهور تکمیل یاران مهدوی است، امام صادق علیه السلام در این خصوص می‌فرمایند: «آگاه باشید اگر تعداد افراد امام زمان که توصیف شده هستند کامل شود اتفاق خوشایند رخ خواهد داد.» و این اتفاق و همدلی به این نیروها با تلاش به دست می آید که خود دارای مراحلی است مثل: جذب نیرو، پیوند نیرو، ارتباط نیرو، حفظ نیرو و مدیریت و رهبری نیروها.


وی افزود: به گفته ایشان در این بین نقش و اهمیت یاران جبهه حق و پیوندی آنها برای دستیابی به اهداف بسیار مهم است و در پیوند یاران افراد تاثیرگذاری هستند که باید تربیت شوند. محور پیوند بین نیروها می تواند: پیوند بر اساس محبت الهی، پیوند بر اساس محور قرآن و دستورات دینی و پیوند بر محور پیامبر و اهل بیت باشد.


صالحی ادامه داد: ایشان در ادامه به آسیب های این پیوند نیرو اشاره کردند و بیان داشتند: این پیوند می تواند آسیب های بیرونی و آسیب های درونی نیز داشته باشد. آسیب های درونی شامل: هوای نفس، ضعف و سستی اعتقادی و جهل و نادانی است و آسیب های بیرونی شامل: توطئه ها و برنامه هایی است که برای مبارزه با جبهه حق در نظر گرفته شده است.


 در پایان این نشست تخصصی سئوالاتی از سوی اعضای حاضر مطرح گردید که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پاسخ داده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته