دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1400 - 14:31
محبی:

پیامبر اسلام (ص) برای معرفی دین اسلام از خوشرویی استفاده کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان گفت: پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم برای معرفی دین اسلام از راه خوشرویی و خوش‌برخوردی استفاده کرد.
کد خبر : 644863
مبعث



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زرقان، مراسم مبعث پیامبر مهربانی و مودت همراه با تجلیل از کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان برگزار شد.




بیشتر بخوانید:


مبعث پیامبر اکرم(ص) سرآغاز ظهور ارزش‌ها در صحنه حیات بشریت است




رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان در این مراسم پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم را عصاره هستی، برترین انسان در عالم وجود، یگانه منبع و واسطه اصلی فیض حق و واسطه حق و خلق دانست و گفت: نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم اسوه و الگویی برای تمام اعصار است.


سراج‌الدین محبی اضافه کرد: حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم، خاتم پیامبران و جامع کمالات انسانی و سالار تمام پیامبران است.


پیامبر اسلام (ص) برای معرفی دین اسلام از خوشرویی استفاده کرد


وی متذکر شد: در عظمت پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم همین بس که خداوند متعال در قرآن آن حضرت را با «یا ایها الرسول» و «یا ایها النبی» مورد خطاب قرار داده و او را به‌عنوان الگو برای تمام جهانیان معرفی می‌کند، حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلم به‌حق دارای اخلاقی کامل و جامع تمام فضایل و کمالات انسانی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان افزود: پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم برای معرفی دین اسلام از راه خوشرویی و خوش‌برخوردی استفاده کرد و در این راه موفق هم بود و با مردم و دشمنان با عطوفت برخورد می‌کرد و در جنگ نیز با قدرت و شجاعت حضور پیدا می‌کردند.


محبی یادآور شد: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم فرموده است: «ای پیامبر تو اگر می‌توانی مردم را هدایت کنی؛ به واسطه رحمتی است که ما در اخلاق تو نهادینه کرده‌ایم.»


وی، خواستار سرلوحه قرار دادن و پیاده‌سازی اخلاق محمدی در تمام شئون زندگی به‌خصوص در محیط کار شد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته