دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1400 - 19:24
نوری:

تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش از برکات انقلاب است

وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به برکات انقلاب اسلامی برای نظام تعلیم و تربیت، گفت: دو اتفاق مهم در نظام تعلیم و تربیت بعد از انقلاب تأسیس امور تربیتی و تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بوده است، لذا باید بر تحقق اهداف این دو ثمره انقلاب توجه جدی داشته باشیم.
کد خبر : 644772
4444



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، یوسف نوری ، وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به برکات انقلاب اسلامی برای نظام تعلیم و تربیت، گفت: دو اتفاق مهم در نظام تعلیم و تربیت بعد از انقلاب تأسیس امور تربیتی و تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بوده است، لذا باید بر تحقق اهداف این دو ثمره انقلاب توجه جدی داشته باشیم.


وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه همه ما باید آثار تربیتی کارهای خود را در فعالیت‌های روزانه در نظر داشته باشیم، گفت: باید تشریفات سفر در آموزش‌وپرورش کاهش یابد تا با حذف تشریفات زائد، اثرات تربیتی بر مخاطبان و در راستای اهداف دولت مردمی داشته باشیم.


نوری افزود: همچنین اعضای شورای معاونان با حضور در مدارس و قرار گرفتن در مواجه با مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیا بر مسائل اشراف داشته باشند و در زمینه تحقق اهداف دولت مردمی، قدم بردارند.


نوری با تبریک ایام فرارسیدن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و بزرگداشت هفته امور تربیتی با اشاره به اینکه توجه به حوزه امور تربیتی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌وپرورش است و رئیس‌جمهور هم بر این موضوع تأکید ویژه دارند، اظهار داشت: هدف اصلی برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت، باید «مدرسه» باشد و مدیر مدرسه و معاون پرورشی مهم‌ترین عناصر در حوزه امور تربیتی هستند، بنابراین باید این نیروها به‌صورت مداوم مورد پایش و ارزیابی صلاحیت قرار گیرند تا افراد توانمند به‌عنوان مدیر مدرسه، انتخاب و در مدارس حضورداشته باشند.


وی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مدیر مدرسه را در راستای اجرایی کردن سند تحول، داشتن تعاملات و ارتباط‌های بیرونی دانست و تصریح کرد: ارتباط مدیر مدرسه با اولیا، شهردار، فرماندار، پلیس، ائمه جمعه و همه عناصر خارج از مدرسه می‌تواند به پیشبرد اهداف مدرسه و اجرایی کردن سند تحول کمک کند. همچنین مدیر مدرسه باید یک نگاه تربیتی به‌نظام تعلیم و تربیت داشته باشد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب