دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1394 - 09:33

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم: پارک‌ها باید بتوانند حلقه اتصال دانشگاه‌ها با دنیای کار باشند

دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری یزد در کارگاه آموزشی «ارزش گذاری و ارزیابی فناوری» در جمع روسا و معاونان پارک‌های علم و فناوری حضور یافت و با آنها گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 64473

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، احمدی دراین نشست یکی از معضلات حوزه فناوری را کمبود افرادی دانست که با این حوزه آشنایی نزدیک داشته باشند. او گفت: «متاسفانه در انتخاب روسای پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد با این مشکل مواجه بودند و برگزاری کارگاه‌هایی از این دست می‌تواند گام موثری در این زمینه باشد».
او یادآوری کرد استادان دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی تخصص تجاری‌سازی ندارند و دانشگاه‌ها نمی‌توانند این خلا را جبران کنند و افزود: «باید پارک‌ها و مراکز رشد با پرورش دادن تیم‌های تخصصی کمک کنند پروژه‌هایی که زمینه تجاری‌سازی‌شدن را دارند بتوانند به این مرحله برسند».
احمدی به رویکرد مثبت مسئولان کشور به حوزه فناوری و مسائل پارک‌ها و تجاری‌سازی محصولات آن‌ها اشاره کرد و گفت: «باید آموزش را درسطوح مختلف انجام دهیم. برای مثال در سطح اول باید آموزش تجاری‌سازی و تفکر تقاضامحوری و عرضه محصول به فارغ‌التحصیلان جوان مقطع کارشناسی و ارتباط دادن آن‌ها با بخش صنعت در دستور کار قرار گیرد».
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: «ما در مجموعه وزارت‌خانه معتقدیم، وقتی 4.8میلیون دانشجو داریم و فقط 700هزار نفر از آن‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکتری درس می‌خوانند، باید بر روی 4 میلیون دانشجوی دوره کارشناسی که ضریب حضورشان درجامعه بالاتر است سرمایه‌گذاری کنیم».
احمدی افزود: «پارک‌ها می‌توانند هم به صورت تئوری و هم عملیاتی حلقه اتصال دانشگاه‌ها با دنیای کار باشند».


او اعلام کرد خروجی دانشگاه‌ها به بخش صنعت و بخش‌های دیگر ملاک ارزیابی دانشگاه‌ها است، گفت: «اگر دانشگاه‌ها افرادی را برای ایجاد زمینه تجاری‌سازی محصولات و ایده‌های دانشجویان قرار دهند، اتفاق‌های بهتر و موثرتری خواهد افتاد».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته