دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1400 - 16:17
پارساپور اعلام کرد؛

تحصیل ۱۱ هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ دانشجوی فعال از مقطع کاردانی تا دکتری در این واحد دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.
کد خبر : 644668
آتسا پارساپور



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرعباس، آتسا پارساپور در جلسه شورای آموزشی دانشگاه آزاد بندرعباس از جذب بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو از مهر ۱۳۹۹ تاکنون در این دانشگاه خبر داد و عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی با کیفیت بالا مشغول فعالیت علمی و پژوهشی است که مورد توجه داوطلبان ورود به دانشگاه قرار دارد.(بیشتر بخوانید)


وی اظهار کرد: با توجه به سیستم جدید آموزشی برخط (مجازی) که بر اثر همه‌گیری کرونا فعال و قابل دسترس شده، شاهد انجام امور ثبت‌نام، برگزاری آزمون‌ها و ارائه تمام خدمات آموزشی و تربیتی به‌صورت رضایت‌بخش وفق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارتین، دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد کرونا در دانشگاه آزاد بندرعباس بوده‌ایم.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بندرعباس اضافه کرد: حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ دانشجوی فعال از مقطع کاردانی تا دکتری در این واحد دانشگاهی مشغول تحصیل هستند که بیش از ۶ هزار ۳۰۰ متقاضی از سال تحصیلی ۱۳۹۹ تاکنون در رشته‌های متنوع علوم انسانی و فنی- مهندسی و ... این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند.


پارساپور از فارغ‌التحصیلی حدود ۳ هزار دانشجو در دو نیمسال اخیر خبر داد و متذکر شد: اگر به‌درستی به آمار ورودی‌های جدید و دانش‌آموختگان توجه شود، این آمار گواهی بر میزان رضایت‌مندی بالا از خدمات آموزشی این دانشگاه را نشان می‌دهد.


رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به توانمندی‌های استان هرمزگان و توسعه صنایع وابسته به نفت، گاز و فولاد در این استان بیان کرد: با توجه به آمایش صورت‌گرفته در حوزه آموزش عالی توسط این دانشگاه به‌دنبال افزایش رشته‌های متناسب با نیاز اصلی صنایع، معادن، شرکت‌ها و سازمان‌ها از مقطع کاردانی تا دکتری هستیم.


این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به تقاضای استان، ظرفیت جذب دانشجو در رشته‌های علوم مهندسی به‌ویژه مهندسی صنایع، مکانیک، مواد و متالورژی، الکترونیک و کامپیوتر و در رشته‌های علوم انسانی به‌ویژه حقوق، روانشناسی، حسابداری و امور گمرکی افزایش چشمگیری داشته و انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد بین صنایع و ارگان‌های مختلف، ضرورت اقدام به نیازسنجی و ایجاد رشته‌های متنوع و کاربردی را در اولویت قرار می‌دهد.


وی یادآوری کرد: رشته‌های تحصیلی مهندسی مکانیک، ایمنی صنعتی و نقاشی در مقطع کارشناسی از نیمسال اول ۱۳۹۹ و رشته‌های تحصیلی مهندسی نفت، مهندسی شیمی، علوم ورزشی و مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی از نیمسال اول ۱۴۰۰ به این واحد دانشگاهی اضافه شده و با استقبال خوبی نیز دانشجو جذب می‌شود.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد بندرعباس در راستای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری در آغاز ترم جدید اذعان کرد: از آنجایی که سلامت دانشجویان برای ما اولویت اول است، علاوه‌بر اینکه آموزش هم باید به بهترین نحو کاملاً اصولی و منطبق با قوانین وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی باشد، در این مورد براساس رنگ‌بندی مناطق و دستورالعمل‌های ابلاغی اطلاع‌رسانی کلاس‌ها به‌صورت مجازی آغاز شد و ان‌شاءالله با شروع کلاس‌ها در سال نو، تصمیمات جدیدی با توجه به دستورالعمل‌های سازمان مرکزی اتخاذ و در آینده نزدیک شاهد حضور فعال و پرنشاط دانشجویان در محیط دانشگاه خواهیم بود.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته