دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت و گو با آنا

مدیرعامل فدراسیون حمل‌ونقل ایران: پیمانه عمر واگن‌‌های مسافری پر است

مدیرعامل فدراسیون حمل‌ونقل ایران با تاکید بر اینکه میانگین عمر واگن و لوکوموتیوهای ناوگان ریلی کشور بیش از 30 سال است، گفت: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه این میانگین باید در بخش واگن به 15 سال و در بخش لوکوموتیو‌ها به زیر ۱۸ سال می‌رسید.
کد خبر : 64454

ابوالفضل بهره‌دار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه تامین اعتبار برای بخش راه‌آهن کشور حیاتی است، افزود: این امر تا کنون صورت نگرفته است اما انتظار داریم میانگین عمر واگن‌ها به 15 سال برسد.


وی تصریح کرد: در بخش خدمات‌رسانی‌ قطار باید پیش‌بینی‌های لازم برای استفاده بهتر از خدمات و تامین نیازهای مسافران مد نظر قرار گیرد و قطارهای مناسب‌تری در ناوگان قرار گیرند.


رئیس انجمن مهندسی حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه ورود قطارهای پنج ستاره به ناوگان حمل‌ونقل ریلی اقدامی سمبلیک برای تامین بخش ناچیزی از رضایت مشتری است، ادامه داد: قطارهای فدک در حد قطارهای پنج ستاره است که وارد عرصه می‌شوند. راه‌آهن نیز در تلاش است تا بخش‌هایی از نیازهای واقعی مسافران را پوشش دهد.


بهره‌دار تاکید کرد: بر این اساس باید حجم ناوگان را افزایش دهیم و قطارهای پرسرعت‌تری را راهی ناوگان ریلی کشور کنیم.


وی با تاکید بر اینکه واگن‌پارس و ایریکو دو شرکت عمده تامین‌کننده واگن در کشور هستند، بیان کرد: باید تا حد امکان واگن‌های مورد نیاز ناوگان از این شرکت‌‌ها تامین شوند.


رئیس شورای انجمن‌های علمی ریلی کشور با بیان اینکه در صورت واردات واگن نیز باید از ورود واگن‌های با عمر بیش از 15 سال به کشور جلوگیری شود، خاطر نشان کرد: در کنار قطارهای فدک قطارهای نور، زندگی، سبز و سیمرغ می‌توانند در افزایش خدمات کیفی حمل‌ونقل ریلی کشور کمک‌رسانی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته