دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1400 - 13:12

نیروهای تازه‌نفس امارات در ۲ منطقه یمن مستقر شدند

امارات به‌تازگی شبه‌نظامیان جدیدی در یمن به نام «سپر المهره» تشکیل داده که مشابه نیروهای وابسته به این کشور در شبوه و حضرموت هستند.
کد خبر : 644366
امارات یمن

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، کاربران شبکه‌های اجتماعی طی دو روز اخیر اعلامیه‌ای از « المجلس الجامع لأبناء محافظة المهرة» (شورای فراگیر اهالی استان المهره) مورد حمایت امارات منتشر کردند که در آن از اهالی المهره (شرق یمن) می‌خواهد به نیروهای موسوم به «قوة درع المهرة» (نیروی سپر المهره) بپیوندند.


این شورا در این بیانیه اعلام کرد، نیروهای سپر المهره در کنار نیروهای محلی و ائتلاف و به دور از نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» خواهد بود.


«وکاله الصحافه الیمنیه» به نقل از منابع آگاه نوشت، نیروهای سپر المهره آموزش‌های نظامی گسترده‌ای توسط مربیان انگلیسی در داخل فرودگاه «الغیضه» دیده‌اند؛ فرودگاهی که تحت تسلط نیروهای انگلیسی و آمریکایی است.


این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که امارات ده میلیون درهم به یکی از شیوخ قبایل المهره به نام «عبدالله بن عیسی آل عفرار» داده تا وی تجربه تسلط شبه‌نظامیان وابسته به امارات بر جزیره «سقطری» در ژوئن ۲۰۲۰ را تکرار کند.


در همین ارتباط، منابع آگاه مسئول در دولت مستعفی یمن از ورود شمار جدیدی از افسران رژیم صهیونیستی به استان «المهره» در شرق یمن خبر دادند.


چندی پیش، کمیته تحصن علیه اشغالگری ائتلاف سعودی در استان المهره یمن، از آغاز مبارزه مسلحانه علیه متجاوزان سعودی و اماراتی خبر داد.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته