دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1400 - 11:34

حفظ نرخ ترجیحی برخی کالاهای اساسی در بازه یک ساله اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی گفت: در این جلسه برای حفظ نرخ ترجیحی برخی کالاهای اساسی در بازه یک ساله تصمیم‌گیری شد.
کد خبر : 644051
پورابراهیمی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده صومعه سرا در مجلس و توضیح در خصوص تصمیم‌گیری سران قوا برای معافیت مالیاتی در بخشی از کالاهای اساسی، گفت: از سال ۹۷ با توجه به دستور مقام معظم رهبری و بر اساس حکم حکومتی، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در کشور تشکیل شد و بر اساس چارچوبی که مقام معظم رهبری تبیین کرده بودند در موضوعاتی که شرایط خاص به وجود می‌آید، در این جلسات تصمیم‌گیری انجام شده و به مقام معظم رهبری ارسال می‌شود و در صورت تأیید ایشان در یک بازه زمانی مشخص تصمیمات اعمال می‌شود.


وی اظهار داشت: در حکمی که مقام معظم رهبری تبیین کردند، دقیقا به این موضوع اشاره کردند که هیچ‌گاه نباید قوانین و مقررات در حوزه تصمیمات تحت تأثیر قرار گیرد مگر اینکه اضطراری وجود داشته باشد که دلایل آن هم توضیح داده می‌شود. در جلسه سران قوا در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده برخی از کالاهای اساسی به دلیل شرایط تورمی مفصل بحث صورت گرفت. آن چیزی که از رسانه ملی اعلام شد، اجرایی نشده و در جلسه با آن موافقت نشد. در رسانه ملی اعلام شد که مالیات حذف می‌شود در حالی که در رابطه با نرخ ترجیحی مصوباتی داشتیم و اگر قرار است عددی اعلام شود همانند آن چیزی است که در قانون لحاظ شده است.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نرخ ترجیحی یعنی قیمت بالاتر نسبت به ۹ درصدی که در قانون مادر وجود دارد، این موضوع به صورت مفصل در جلسات سران قوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به دلیل شرایط تورمی در کشور و وضعیتی که در تأمین کالاهای اساسی وجود دارد، نرخ ترجیحی در برخی از کالاها حذف نمی‌شود تا قیمت کالاهای اساسی با قیمت حداقلی به دست مردم برسد. این مصوبه در یک بازه یک ساله اعمال می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۱۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته