دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1400 - 16:50

سقوط هواپیمای نظامی اوکراینی در نزدیکی کی‌یف

منابع محلی در اوکراین تائید کرده‌اند که یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در نزدیکی کی‌یف سقوط کرده است.
کد خبر : 643765
هوایپما



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، منابع محلی در اوکراین از سقوط یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در نزدیکی پایتخت خبر داده‌اند.


این منابع گفته‌اند که هواپیمای مذکور ۱۴ سرنشین داشته است.


تاکنون از تعداد کشته‌شدگان این هواپیما خبری منتشر نشده است.


بامداد امروز (پنج‌شنبه) هم‌زمان با آغاز نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، ولادیمیر پوتین به‌طور غیرمنتظره برای صحبت با مردم روسیه در تلویزیون ملی ظاهر شد.


وی گفت: "آمریکا امپراتوری دروغ است و می‌خواهد ارزش‌های خانوادگی ما را از بین ببرد. ما نازی‌ها را در سال ۱۹۴۵ درهم شکستیم."


رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه کشورش از قدرتمندترین کشورهای جهان است، افزود: حمله به کشور ما باعث شکست هر متجاوزی خواهد شد، اما گسترش ناتو به شرق در حال افزایش است، روسیه دیگر نمی‌تواند در سکوت آن را تماشا کند، زیرا ناتو از خط قرمز عبور کرده است.


پوتین گفت: اشغال سرزمین‌های اوکراین در برنامه‌های فدراسیون روسیه نیست. روی صحبتم با ارتش اوکراین است، شما به مردم اوکراین سوگند خوردید نه حکومت، از شما می‌خواهم فوراً اسلحه خود را زمین بگذارید و به خانه بروید.


وی با بیان اینکه خونریزی‌ها در این راه تماماً بر گردن رژیم اوکراین خواهد بود، ادامه داد: برای تمام کسانی که سعی در ایجاد تهدید برای مردم ما دارند، پاسخ فوری خواهد بود. پاسخ عواقبی برای آن‌ها خواهد داشت که تابه‌حال با آن مواجه نشده‌اند.


ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در این کشور وضعیت جنگی اعلام کرده و از تمام مردم این کشور خواسته مسلح شوند.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته