دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 22:19
ادعای جدید آمریکا؛

روسیه احتمالاً ظرف ۴۸ ساعت آینده به اوکراین حمله می‌کند

رسانه‌های آمریکایی در پی افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب با به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از سوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، مدعی تهاجم احتمالی روسیه ظرف ۴۸ ساعت آینده به اوکراین شدند.
کد خبر : 643653
نیوزویک

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، رسانه‌های آمریکایی در پی افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب با به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از سوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، مدعی تهاجم احتمالی روسیه ظرف ۴۸ ساعت آینده به اوکراین شدند.


تارنمای نیوزویک روز به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا ادعا کرد که دولت جو بایدن به ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین اطلاع داده است که بر اساس ارزیابی‌ها، روسیه در حال آمادگی برای حمله تمام‌عیار به اوکراین ظرف ۴۸ ساعت آینده است.


این رسانه آمریکایی در ادامه این ادعا نوشت یک مقام آمریکایی گفت بر اساس اطلاعات آمریکا به ولودیمیر زلنسکی هشدار داده شده است که به احتمال زیاد روسیه ظرف ۴۸ ساعت آینده یک تهاجم را آغاز خواهد کرد.


وی ادعا کرد: علاوه بر این، گزارش‌های ناظران خطوط هوایی نشان می‌دهد که روسیه حریم هوایی اوکراین را امروز نقض کرده و احتمالاً برای مدت کوتاهی یک هواپیمای شناسایی را به پرواز درآورده است.


نیوزویک نوشت که یک مقام نزدیک به دولت اوکراین اعلام کرد که اوکراین چنین هشداری از سوی آمریکا دریافت کرده و اذعان کرد این سومین بار در ماه جاری است که به اوکراین گفته شده برای یک اقدام نظامی بزرگ روسیه آماده شود.


این مقام اوکراینی ادعا کرد البته احتمال وقوع این تهاجم وجود دارد. پوتین بیش از این نمی‌تواند تعداد زیادی از نیروهای خود را در میدان نگه دارد.


یک مقام آمریکایی ادعا کرد این حمله شامل حرکت نیروهای مورد حمایت روسیه در منطقه دونباس است که روسیه روز دوشنبه نیروهای "حافظ صلح" را به آن اعزام کرد . این تهاجم همچنین شامل پیشروی بزرگ به سمت کی یف پایتخت اوکراین از بلاروس واقع در شمال اوکراین است که نیروهای روسیه در آن مستقر شده‌اند.


یک مقام دیگر آمریکایی ادعا کرد که این عملیات می‌تواند با حملات سایبری آغاز شود و سپس با یک تهاجم زمینی ادامه یابد که احتمالاً در طول شب انجام خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته