دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 21:18
اتحادیه اروپا رسما اعلام کرد؛

‌تحریم ۳۵۱ نماینده پارلمان و ۲۷ فرد و نهاد روسیه

اتحادیه اروپا امروز در بیانیه ای رسما تحریم ۳۵۱ نماینده پارلمان و ۲۷ فرد و نهاد روسی را به بهانه حمایت از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک رسانه‌ای کرد.
کد خبر : 643647
اتحادیه اروپا



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای رسما تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرد که شامل ۳۵۱ نماینده پارلمان و ۲۷ فرد و نهاد این کشور می شود.


بر اساس اعلام این خبرگزاری، شورای اتحادیه اروپا امروز مجموعه ای از تحریم ها را به بهانه تصمیم روسیه در به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک علیه این کشور تأیید و آن را رسما اعلام کرد.


در بیانیه اتحادیه اروپا در این خصوص آمده است که نام افراد و شرکت‌های مورد تحریمِ روسی در ساعات آتی رسانه‌ای خواهد شد.


دوشنبه شب، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چشم انداز توافق مینسک را تیره توصیف کرد و استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت.


در پی این اقدام، غرب در واکنشی تنش آفرین، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال و ادعا کرد که بسته به پیشرفت تحولات، آنها را افزایش می‌دهد.


پوتین دیروز طی اظهاراتی گفته بود: بهترین راه حل برای مسئله جاری، صرف نظر مقامات کی‌یف از پیوستن به ناتو و پایبندی به بی طرفی است. من این را نگفتم که نیروهای نظامی ما هم اکنون به منطقه دونباس اعزام خواهند شد؛ بلکه حمایت نظامی از لوهانسک و دونتسک را اعلام کردم.


وی امروز چهارشنبه هم در پیامی ویدئویی اعلام کرد: کشورمان همواره از گفتگوی مستقیم و صادقانه با هدف یافتن راه حل های دیپلماتیک برای پیچیده‌ترین مشکلات استقبال می‌کند اما منافع روسیه و امنیت شهروندانمان قابل مذاکره نیستند.


جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز در این خصوص اعلام کرده بود: تحریم ها علیه ۳۵۱ نماینده پارلمان روسیه و ۲۷ شخص حقیقی و حقوقی دیگر که به استقلال جمهوری‌های دونباس رأی دادند، اعمال می شود.


انتهای پیام/۴۱۲۷



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته