دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 19:13
اردوغان:

ترکیه استقلال مناطق دونتسک و لوگانسک را نمی‌پذیرد

رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین اعلام کرد: آنکارا تصمیم مسکو برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوگانسک را قبول نمی‌کند.
کد خبر : 643622
اردوغان



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد: آنکارا تصمیم مسکو برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوگانسک را قبول نمی‌کند.


در بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین و اردوغان عصر چهارشنبه در گفت‌وگویی تلفنی، ارزیابی‌های خود را از وضعیت در رابطه با به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک اعلام کردند.


در بیانیه آمده است: رئیس‌جمهوری روسیه به‌ضرورت واقعی تصمیم گرفته شده در شرایط تجاوزهای نیروهای اوکراینی در منطقه دونباس و خودداری کی یف از اجرای توافقنامه مینسک اشاره کرد و رئیس‌جمهوری ترکیه نیز دیدگاه خود را در این مورد اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری تاس، اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی گفت که تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را نمی‌پذیرد.


وی خاطرنشان کرد که ترکیه هرگونه اقدام متناقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را قبول نمی‌کند و این موضع اصولی وی است و نتایج باید از راه اجرای توافقنامه مینسک به دست آید.


به گفته اردوغان، متشنج شدن اوضاع اوکراین ازجمله مناقشه مسلحانه در این کشور به نفع هیچ‌کس نیست.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته