دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 17:06
رئیسی در دیدار وزیر خارجه عمان:

اراده و سیاست ایران توسعه همکاری با کشورهای دوست به‌ویژه عمان است

رئیس‌جمهور گفت: اراده و سیاست ما در جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری با کشورهای دوست، به‌ویژه عمان است.
کد خبر : 643585
رئیسی عمان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار «بدر بن حمد البوسعیدی»، وزیر امور خارجه عمان با تشکر از دعوت رسمی سلطان عمان برای سفر وی به این کشور، گفت: بدون تردید این تعاملات می‌تواند در تحکیم روابط دو کشور و حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مؤثر باشد.


رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مواضع دولت عمان مواضعی خوب و متین بوده است و تفاوت قابل‌توجهی با رفتار برخی کشورهای منطقه دارد، خاطر نشان کرد: توجه عمان به فلسطین و یمن و مسائل منطقه قابل توجه است.


حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه در نگاه دولت عمان توجه به امنیت منطقه، جهان اسلام و مظلومان غرب آسیا وجود دارد، بیان کرد: مناسبات ما با عمان مناسبات خوبی است، اما در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری زمینه توسعه بیشتری وجود دارد و ظرفیت‌های قابل توجه هر دو کشور می‌تواند در رشد روابط اقتصادی و تجاری به کار گرفته شود.


وی همچنین با دعوت از سلطان عمان برای سفر به تهران، تأکید کرد: اراده و سیاست ما در جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری با کشورهای دوست، به‌ویژه عمان است.


«بدر بن حمد البوسعیدی»، وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از همسایگان، اظهار کرد: روابط ممتازی بین دو کشور ایران و عمان وجود دارد که در طول تاریخ بر پایه اعتماد متقابل، احترام و همکاری‌های مثبت به سود امنیت منطقه و جهان بوده است.


وزیر امور خارجه عمان تصریح کرد: مطمئناً سفر شما به عمان سفری تاریخی خواهد بود و اهداف هر دو ملت را محقق خواهد کرد. همیشه از روحیه عمل‌گرایانه شما که در همه کارهایتان دارید، حمایت می‌کنیم و مطمئناً تلاش خواهیم کرد رویکرد شما را در گسترش روابط عملیاتی کنیم.


انتهای پیام/۴۱۶۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته