دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

پاسخ رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به ادعاهای خلاف واقع معاون اداره‌کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به ادعاهای خلاف واقع معاون اداره‌کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران پاسخ داد.
کد خبر : 643574
احمد صالحی آرا

احمد صالحی آرا، رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به اظهارات معاون امور ایثارگران اداره کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران مبنی بر عدم رعایت قانون جامع ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: به استناد ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و مراکزی که به‌نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند یا قسمتی از بودجه آن‌ها توسط دولت تأمین می‌شود، مشمول اجرای این قانون هستند.


وی افزود: پرواضح است که دانشگاه آزاد اسلامی به استناد این ماده، هیچ‌گونه بودجه‌ای را از دولت دریافت نمی‌کند. علی‌رغم این موضوع، ریاست دانشگاه، معاونان و مدیران دانشگاه به‌لحاظ روحیه انقلابی و توجه ویژه‌ای که به جامعه ایثارگری دارند، در رسیدگی به امورات جامعه هدف ایثارگران اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان، اهتمام ویژه‌ای می‌ورزند.


رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر همین اساس، سال‌هاست که در بحث خدمات‌رسانی آموزشی به دانشجویان عزیز ایثارگر در تمام مراحل با رعایت حفظ عزت آن‌ها، این اقدامات صورت گرفته است. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در بخش اساتید و کارکنان ایثارگر به‌جرئت می‌توان گفت که بیش از سایر مراکز بودجه‌بگیر دولتی از جمله شهرداری، نسبت به اجرای قوانین جامع ایثارگری پیشروتر بوده است.


وی درباره چرایی حاشیه‌سازی علیه دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: تصور من این است، کسانی که از تریبون‌های رسانه‌ای برای ایجاد تنش و جوسازی علیه دانشگاه آزاد اسلامی استفاده می‌کنند، صرفاً به دنبال منافع شخصی هستند.


صالحی آرا تأکید کرد: دوستانی که دانشگاه آزاد اسلامی را به عدم اجرای این قانون متهم می‌کنند، بگویند که در مجموعه کاری خودشان چه کرده‌اند. آیا ۵۰ درصد اقداماتی را که دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده را عملیاتی کرده‌اند؟


وی ادامه داد:‌ در برخی نهادها مانند شهرداری تهران آن‌قدر اجرای قانون جامع ایثارگران به تعویق افتاده که پس از تأکیدات متعدد شورای اسلامی شهر تهران مجبور به اجرای بخشی از آن شده‌اند. این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی بدون دریافت هیچ بودجه‌ای از دولت از زمان تصویب قانون ششم توسعه، آن را عملیاتی کرده است. امتیازاتی که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه ارائه داده، بعید می‌دانم که در بسیاری از مراکز قانونی که از بودجه مستقیم دولت استفاده می‌کنند اجرایی شده باشد.


رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیاری از مسئولان از تلاش‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرای قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران قدردانی کرده‌اند، آن‌چنان که در شورای مشورتی وزرا عموماً این موضوع عنوان شده و دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان سردمدار اجرای قانون جامع ایثارگران و برنامه‌های توسعه‌ای معرفی شده است.


وی اضافه کرد: متأسفانه افرادی که به دانشگاه آزاد اسلامی هجمه وارد می‌کنند، احتمالاً جزو جامعه «ب» دانشگاه آزاد اسلامی است و نتوانسته‌اند از آن ۳۰ درصد تخفیف شهریه‌ای بهره‌مند شود، به همین خاطر این سخنان را بیان می‌کنند و این در حالی است که طبق بند ث-1 ماده 88 برنامه پنج ساله ششم توسعه، مراکز آموزش عالی پس از دریافت بودجه از دولت مکلف به اجرای این بند هستند و هم‌اکنون هیچ یک از این مراکز علی‌رغم تابعیت از بودجه دولت این بند را اجرا نمی‌کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی اگر کاری را دنبال کنیم، در چارچوب قوانین خواهد بود. از شهردار تهران که خودشان حامی ایثارگران هستند می‌خواهم که اجازه ندهد مدیران زیرمجموعه شهرداری تهران از تریبون‌های مختلف برای تضعیف ارکان آموزش عالی استفاده کنند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
خدابنده
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
۰
آقای احمد صالحی آرا، شما که مسئول ایثارگران دانشگاه آزاد هستید، اگر ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را تا انتها بخوانید، نام دانشگاه آزاد را هم خواهید دید که مشمول قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است. پس به جای منت گذاشتن، قانون را کامل اجرا کنید.
هلدینگ شایسته