دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1394 - 08:46
در گفت و گو با آنا

عباسعلی کشتکار: با چهار شناگر به ریو می‌رویم/ مسئولان نگاه المپیکی به شنا داشته باشند

سرمربی تیم ملی شنا گفت: هم اکنون آریا نسیمی شاد و جمال چاوشی‌فر از شانس های اصلی کسب سهمیه برای المپیک ریو هستند. البته دو شناگر دیگر هم در تست‌های آزمایشگاهی عملکرد خوبی از خودشان نشان دادند که به آنها هم برای حضور در ریو امیدوار هستیم.
کد خبر : 64348

عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی شنا در گفت و گو با خبرنگار آنا در مورد شرایط فعلی تیم ملی شنا گفت: «در حال حاضر تنها هدف تیم ملی شنا کسب سهیمه المپیک ریو است و به همین منظور اردوهای طولانی مدتی را از سال 92 شروع کردیم که تمامی این اردوها جهت آمادگی بیشتر در رقابت های انتخابی المپیک ریو بود.»


وی افزود: «وضعیت شناگرانی که در اردو حضور دارند به طور مرتب در حال ارزیابی است و در آخرین مسابقه‌ای که برگزار شد عملکرد شناگران را زیرنظر گرفتیم و بهترین ها را به اردو تیم ملی اضافه کردیم. در حال حاضر 11 نفر از شناگران به صورت متمرکز و 20 نفر هم به صورت غیرمتمرکز در اردوی تیم ملی حضور دارند.»


سرمربی تیم ملی شنا همچنین در مورد وضعیت کسب سهمیه المپیک ریو خاطرنشان کرد: «اولین فرصت ما برای کسب سهمیه المپیک در اواسط فروردین ماه سال آینده در امارات خواهد بود. البته قبل از مسابقات امارات برای آشنایی با آب و هوای آنجا اردویی در کویت خواهیم داشت.»


وی ادامه داد: «به طور کلی تیم ما تا 12 تیرماه 95 فرصت شانس گرفتن چند سهمیه المپیک را دارد و اگر در امارات موفق به کسب سهمیه نشود به رقابت‌های مجارستان و بلغارستان خواهیم رفت. هم اکنون آریا نسیمی شاد و جمال چاوشی‌فر از شانس‌های اصلی ما برای کسب سهمیه المپیک هستند البته با توجه به اینکه در رقابت‌های انتخابی به خاطر رکوردهای ورودی در گروه B قرار داریم امکان بیش از کسب دو سهمیه را نداریم.»


کشتکار ادامه داد: «در حال حاضر آریا نسیمی شاد در گروه سنی جوانان شنا می کند و به همراه جمال چاوشی فر در مسابقات کارزان روسیه شرکت کردند که عملکرد بسیار خوبی هم داشتند. چاوشی فر هم در این مسابقات عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد البته اگر اشتباهات فردی در این رقابت‌ها نبود ما در همین مسابقات می‌توانستیم سهمیه المپیک ریو را به دست بیاوریم.»


وی در مورد رکورد شناگران و همچنین ورودی کسب سهمیه المپیک ریو اظهار کرد: «هم اکنون آریا نسیمی شاد در ماده 200 متر شنا می کند که ورودی این ماده برای المپیک دو دقیقه و پانزده ثانیه است و رکورد نسیمی شاد دو دقیقه و هجده ثانیه است ولی باتوجه به عملکرد خوبی که از این شناگر سراغ داریم به طور حتم سهمیه المپیک را به دست‌خواهد آورد. همچنین چاوشی فر هم در ماده 100متر شنا می‌کند که تنها یک ثانیه تاکسب سهمیه المپیک فاصله دارد.»


کشتکار با انتقاد از اینکه برخی افراد رکورد شناگران را غیرواقعی اعلام می‌کنند، گفت: «امسال سال منتهی به المپیک است و همه افراد باید از ورزشکاران حمایت کنند تا در این رقابت ها بهترین نتیجه را به دست بیاورند اما متاسفانه برخی افراد با اظهارات نادرست روحیه ورزشکاران را تخریب می‌کنند. هفته گذشته برخی از شناگران در تست‌های آزمایشگاهی که شرایط بسیار سختی هم دارد شرکت کردند و آرشا میرزایی توانست مسافت 100متر را زیر 50 ثانیه طی کند و مهدی انصاری هم در ماده 100متر پروانه تنها 8 دهم ثانیه با رکورد کسب سهمیه المپیک ریو فاصله دارد. باتوجه به عملکرد این دو شناگر در تست‌های آزمایشگاهی به کسب سهمیه توسط این دو هم امیدوار شده‌ایم.»


وی درمورد حمایت‌های فدراسیون هم خاطرنشان کرد: «خوشبختانه فدراسیون آنچه که در توانش بوده برای ما فراهم کرده‌است و روند اردوها نسبت به سال‌های گذشته رو به رشد است اما ورزش‌های پایه‌ای چون شنا و دوومیدانی نیاز به حمایت بیشتری دارند و به خصوص اینکه در کشور ما به این رشته‌ها اهمیت چندانی نمی دهند.امیدوارم مسئولان به رشته ما نگاه المپیکی داشته باشند و در این فرصت باقی مانده از تیم ملی شنا بیشتر حمایت کنند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: المپیک ریو شنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته