دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1400 - 10:10
آنا گزارش می‌دهد؛

محورهای جلسه هیئت‌ اجرایی کمیته ملی المپیک/ اعضا استعفا می‌دهند؟

در حالی که قرار است در جلسه هیئت اجرایی تدوین و تصویب آیین‌نامه انتخاب خبرگان ورزشی در دستور کار قرار بگیرد، بحث استعفای برخی افراد که ریاست هیچ فدراسیونی را در اختیار ندارند مطرح شده است.
کد خبر : 643392
هیئت‌ اجرایی

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، جلسه هیئت‌ اجرایی کمیته ملی المپیک یکشنبه هفته آینده به ریاست صالحی امیری در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد. قرار بود در جلسه هفته گذشته هیئت‌ اجرایی تدوین و اصلاح آیین‌نامه انتخاب خبرگان ورزشی برای انتخابات کمیته ملی المپیک را در دستور کار قرار دهند؛ اما پیش‌نویس آیین‌نامه انتخاب خبرگان ورزشی برای انتخابات کمیته ملی المپیک آماده نبود و به این جلسه موکول شد. بنابراین در این هفته اعضای هیئت‌ اجرایی قرار است روی تدوین و اصلاح آیین‌نامه انتخاب خبرگان ورزشی به جمع‌بندی برسند. البته از گوشه و کنار خبر می‌رسد که پیش‌نویس آیین‌نامه انتخاب خبرگان ورزشی برای این نشست هنوز آماده نشده و احتمالا تدوین و تصویب آیین‌نامه انتخاب این نفرات به جلسات آینده هیئت اجرایی موکول خواهد شد.


روز گذشته هم علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در نامه‌ای به صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک خواستار استعفای برخی اعضای هیئت‌ اجرایی شد. رئیس فدراسیون کشتی در این نامه اشاره کرده که از ۱۱ عضو هیئت‌ اجرایی کمیته ملی المپیک تنها سه نفر جزء روسای المپیکی هستند و این باعث تضعیف فدراسیون‌های ورزشی است. به همین خاطر از صالحی امیری خواست تا برخی اعضای هیئت‌ اجرایی که ریاست فدراسیونی را هم در اختیار ندارند و جزء رشته‌های المپیکی هم نیستند؛ در روز مجمع ۱۷ اسفندماه استعفا دهند و اعضای دیگر جایگزین آن‌ها شوند.




بیشتر بخوانید؛


انتشار آیین نامه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک/ ارسال برای اعضای مجمع


پاسخ ساعی به شائبه پایان حضورش در هیئت اجرایی




در حال حاضر سید رضا صالحی امیری، طاهره طاهریان، فضل‌الله باقرزاده، هادی ساعی، محسن رضوانی، غلامعلی محمد علیپور، سید عبدی افتخاری، علیرضا رحیمی، علی دادگر، مجید کیهانی و مجید شایسته، اعضای هیئت اجرایی را تشکیل می‌دهند. در بین این نفرات، ساعی، باقرزاده و رضوانی رئیس فدراسیون‌های المپیکی تکواندو، شمشیربازی و شنا هستند. علیپور هم رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی است که البته جزء رشته‌های المپیکی محسوب نمی‌شود. افراد دیگر مثل شایسته، کیهانی، دادگر، رحیمی و افتخاری ریاست هیچ فدراسیونی را در اختیار ندارند. پیش از این هم یکی از انتقادهای جدی به کمیته ملی المپیک همین موضوع بود که برخی افراد در هیئت‌ اجرایی ریاست هیچ‌ فدراسیونی را در اختیار ندارند.


پیش از این قرار بود انتخابات کمیته ملی المپیک ۱۷ اسفندماه برگزار شود؛ اما به دلیل تدوین آیین‌نامه این زمان به تعویق افتاد و حالا قرار است در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک تاریخ دقیق انتخابات مشخص شود. البته دوره اعضای هیئت اجرایی هم دی‌ماه به پایان رسیده و قرار است در مجمع ۱۷ اسفند، ادامه فعالیت اعضای هیئت اجرایی تا زمان برگزاری انتخابات به تصویب مجمع برسد.


انتهای پیام/۴۰۵۷/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته